X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sztuczki handlowe i promocje. Jak działa pamięć ekonomiczna?

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2018 19:03
- Wzrost konsumpcji jest logicznym następstwem wszystkiego, co dzieje się w gospodarce. Jeśli się rozwija, to więcej zarabiamy. Siłą rzeczy rośnie też konsumpcja, która jest motorem napędowym gospodarki - mówił Tomasz Jaroszek, ekspert z plaftormy Kapitalni.org.
Audio
  • Optymizm konsumencki. Co sprawia, że chcemy kupować więcej? (Czat Czwórki)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Wayne0216/Shutterstock

Perspektywa konsumenta jest bardzo krótka. Mierzona w tym, co będzie działo się za miesiąc, lub dwa dr Paweł Wójcik

- Współcześnie jest jednym z najważniejszych filarów naszej gospodarki. Widać to zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy nakręcona jest do granic możliwości. Wydaje się, że końcówka roku jest najbardziej istotna z punktu widzenia przychodów w całym kalendarzu ekonomicznym - tłumaczył.

- Konsumpcja wzrasta nieustannie od czasu transformacji ustrojowej i będzie się jeszcze nasilać - przekonywał dr Paweł Wójcik, psycholog zachowań konsumentów z Uniwersytetu Warszawskiego. - Powodów, dla których wciąż kupujemy więcej jest bardzo dużo. Jednym z nich jest poczucie bezpieczeństwa finansowego, które może być złudne. Coraz więcej kupujemy na kredyt, a to dług, który będziemy musieli zwrócić - punktował ekspert.

"Jeśli mogę coś mieć, to chcę to mieć teraz" - ten mechanizm w psychologii nazywany jest "natychmiastową gratyfikacją" dr Paweł Wójcik

Jak wpływa na nasze wybory "kontekst społeczny", o którym mówił ekspert w studiu Czwórki? Co mówią o nas, jako o konsumentach mówią prognozy ekonomiczne i w jakim stopniu mogą sprawdzić się w przyszłości? Zapraszamy do wysłuchania nagrania. 

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał: Elżbieta Burza

Goście: Tomasz Jaroszek (ekspert z platformy edukacyjnej Kapitalni.org, dr Paweł Wójcik (psycholog zachowań konsumentów, Uniwersytet Warszawski)

Data emisji: 26.11.2018

Godzina emisji: 15.10

ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mniej znaczy więcej. Co nam daje minimalizm?

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2017 17:53
- Minimalizm może ułatwić myślenie, przeżywanie rzeczywistości i świata - podkreśla Katarzyna Kucewicz, psycholożka i autorka książki "Zakupoholizm".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakaz handlu w niedzielę. Co zmieniłyby nowe przepisy?

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2017 18:02
Zakaz handlu miałby sprzyjać życiu rodzinnemu Polaków. Tymczasem - jak wynika z opublikowanego w sierpniu raportu firmy Nielsen - 47 proc. naszych rodaków robi zakupy codziennie. - Największym nieszczęściem związanym z wprowadzeniem tego zakazu jest wymuszanie zmiany nawyków, zachowań na ludziach, którzy mogą jej nie chcieć - mówił Jeremi Mordasewicz z Konfederacji Lewiatan.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prosty skład = zdrowie? Jak szukać dobrego jedzenia?

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2018 16:00
Produkty spożywcze nie smakują jak te, które znamy sprzed kilkunastu lat. Na pieczywie pleśń nie pojawi się po paru dniach, mleko nie kwaśnieje, a jabłka pokrywa warstwa wosku. Jak szukać dobrego jedzenia?
rozwiń zwiń