Kamperem przez świat. "Swoboda i niezależność"

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2021 19:20
Roadtrip po Polsce czy Europie wymaga fantazji, ale jeśli już go zorganizujemy - może być przygodą życia. - Po wyjechaniu kamperem z bramę własnego domu już zaczynamy odpoczywać - mówił Krzysztof Michalski, miłośnik tej formy spędzania wakacji.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Andrey Armyagov/shutterstock.com

shutterstock kamper pies radość 1200.jpg
Kampery. Żyj tam, gdzie chcesz… na czterech kółkach

Dla wielu wynajęcie lub zakup pojazdu, który pozwala na podróż w nieznane to spełnienie marzeń. Kampery w Polsce od kilku lat są w modzie i rynek ten przeżywa prawdziwy boom, ale zwłaszcza podczas pandemii cieszą się szczególnym powodzeniem. Jak podkreślał gość Czwórki, to kwestia bezpieczeństwa. - Podczas takich wyjazdów tak naprawdę możemy przebywać we własnym, zaufanym gronie, bez konieczności wchodzenia w interakcje z innymi - mówił ekspert.

Posłuchaj
14:29 kamper czat czwórki 2021_06_30-15-17-17.mp3 Jak podróżuje się kamperem? Rozmowa z Krzysztofem Michalskim (Czat Czwórki)

rower kobieta droga podróż ameryka 1200.jpg
W 72 godziny dookoła Polski - Szlak Geen Velo

By prowadzić kampera o wadze do 3,5 tony wystarczy prawo jazdy kategorii B, czyli takie, jak na zwykły samochód osobowy. Podróż takim pojazdem to jednak - jak przekonują miłośnicy tej formy urlopów - zupełnie inne doznanie. - Staramy się przemieszczać o 100 - 150 km, ale już wówczas czuję totalną wolność - mówił Krzysztof Michalski. Jak opowiadał taką podróż wystarczy zaplanować tylko "z grubsza". - Mam wynotowanych kilka kempingów, na których można stacjonować, jeśli jeden z nich okaże się za bardzo nasłoneczniony, po prostu jedziemy do następnego. Tak naprawdę zatrzymujemy się tam, gdzie chcemy i wybieramy miejsce, które naprawdę nam odpowiada - tłumaczył.

Zobacz więcej Podróże z Czwórką >>>

Jak podkreślał Krzysztof Michalski, podróżowanie kamperem to idealny sposób na zwiedzanie określonych regionów kraju. - W ubiegłym roku podróżowaliśmy po wschodnich częściach Polski, zrobiliśmy ok. 1200 km od Augustowa do Roztocza m.in. przez Hajnówkę, to było wiele pięknych miejsc - wspominał gość Czwórki. Dla osób, które cenią nowe znajomości i przyjaźnie kamper także będzie dobrym rozwiązaniem. - Osoby podróżujące w ten sposób to jedna karawaningowa rodzina, na kempingach zasadą jest, że mówimy sobie na "ty", kobiety przygotowują posiłki, a mężczyźni przynoszą wodę i... zmywają - opowiadał rozmówca Czwórki.

Czytaj także:

Kamper to świetny sposób na wakacje także dla osób, które ich nie mają. W takiej podróży można bowiem pracować zdalnie. - W takim aucie są warunki, które zaspokajają różne potrzeby. Na kempingach jest prąd, więc działać mogą takie sprzęty jak lodówka, czy nawet telewizor. Kamper ma bieżącą wodę, a część mieszkalna samochodu też ma swoje akumulatory - wyliczał gość Czwórki. - Teoretycznie to miejsce, w którym można przeżyć jakiś czas bez dostępu cywilizacji.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotował: Mateusz Kulik

Data emisji: 30.06.2021

Godzina emisji: 16.09

kd

Czytaj także

Bezpieczne lato nad Zegrzem z Czwórką. Spotkasz nas nad wodą!

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2020 17:12
Razem z legionowskim Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym zaprosiliśmy na plażę w Nieporęcie nad Zalewem Zegrzyńskim. - Choć udzielanie pierwszej pomocy jest wyczerpujące, należy to robić aż do przyjazdu pogotowia - tłumaczyli eksperci WOPR-u.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Bezpieczne lato nad Zegrzem z Czwórką. Spotkasz nas nad wodą!

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2020 11:00
Razem z legionowskim Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym zaprosiliśmy na plażę w Wieliszewie nad Zalewem Zegrzyńskim. Sprawdziliśmy, jak wygląda praca ratowników od "kuchni", rozmawialiśmy o tym, czym są supy i o pierwszej pomocy.