X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

B jak "Bareizm". Rzeczywistość w krzywym zwierciadle

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2017 09:41
- Myślę, że Bareja jest jednym z nielicznych polskich twórców kultury i reżyserów, którzy przetrwali próbę czasu. To kino, które się bardzo dobrze ogląda, do którego chce się wracać. Stało się rozpoznawalne i znaczące - mówił Maciej Łuczak, autor książki "Miś, czyli rzecz o Stanisławie Barei".
Audio
  • Maciej Łuczak o kinie Stanisława Barei (Klucz kulturowy/Czwórka)
Stanisław Bareja
Stanisław Bareja Foto: PAP/Witold Rozmysłowicz

Gość Czwórki przekonywał, że Stanisław Bareja był raczej rzemieślnikiem kina. Wybierając komedię - gatunek, jakim operował w filmie wracał do pierwotnej funkcji, jaką pełnić miała kinematografia. - Nigdy nie mówił o sobie, że jest artystą, osobą obdarzoną wielkimi talentami. W czasie, kiedy jego filmy powstawały traktowany był jako outsider, osoba, z którą niezbyt się liczono, a na jego dokonania patrzono z przymrużeniem oka. Okazało się, że to, co po sobie zostawił stoi na jednej półce z Andrzejem Wajdą - wyjaśniał.

Choć w większości złożone z kuriozalnych historii, jakich świadkiem był na co dzień, sytuacje przedstawione w jego filmach zawsze bliskie były rzeczywistości. - Był kolekcjonerem gagów, śmiesznych i groteskowych wydarzeń, jednak wiele osób zainteresowanych jego kinem powtarza, że było tak naprawdę paradokumentalnym postrzeganiem rzeczywistości ułożonej jedynie w wykreowanej przez reżysera fabule - opowiadał w rozmowie z Justyną Majchrzak.

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy o niezwykłym obserwatorze życia codziennego Polaków z autorem książki o jego twórczości Michałem Łuczakiem.

***

Tytuł audycji: Klucz Kulturowy

Prowadzi: Justyna Majchrzak

Gość: Maciej Łuczak (autor książki "Miś, czyli rzecz o Stanisławie Barei")

Data emisji: 2.12.2017

Godzina emisji: 15.16

ac/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Maciej Musiałowski: mamy do czynienia z czymś ważnym

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2017 16:30
- Po przeczytaniu scenariusza byliśmy przekonani, że mamy do czynienia z czymś wielkim. Nie chodziło o to, że ktoś ma zagrać więcej, lub mniej. Chodziło o wspólną sprawę, jaką jest kino - mówił Maciej Musiałowski odtwórca głównej roli w filmie "Soyer".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu. Piotr Domalewski o filmie "Cicha noc"

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2017 16:29
- Jak napisał w jedej książce Kurt Vonnegut, żeby odezwać się przy tak dużym jak wigilijny stole, musisz mieć najlepszą puentę - mówił reżyser nagrodzonego Złotymi Lwami filmu "Cicha Noc", Piotr Domalewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kultowe miejsca z filmów istnieją naprawdę - jak wyglądają?

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2017 14:58
Nowojorska sieć jubilerska Tiffany otworzyła przy Piątej Alei na Manhattanie restaurację - fani filmu z Audrey Hepburn będą mogą zjeść tam śniadanie. Do niedawna można było także zrobić zakupy w słynnym Sezamie z filmu "Przepraszam, czy tu biją?".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tomasz Gąssowski: w filmie, jak w sporcie, gram do końca

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2017 13:40
Kompozytor wielokrotnie nagradzanej muzyki do filmów Andrzeja Jakimowskiego debiutuje krótkim metrażem "Baraż". - W Szkole Wajdy uczono mnie, żeby robić filmy o tym, co się zna. Przez 5 lat byłem trenerem piłki nożnej i na boisku spędziłem mnóstwo godzin. Postanowiłem o tym opowiedzieć - opowiada Tomasz Gąssowski.
rozwiń zwiń