X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

W kinie Jarmuscha jedzenie to przekaźnik

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2016 17:16
- I to nie tylko stanów emocjonalnych. Może być także przyczynkiem do jakiejś dyskusji - mówi krytyczka filmowa Madga Maksimiuk. Na srebrnych ekranach premiera "Patersona", nowego filmu Jima Jarmuscha, a w "Sztuce jedzenia" sprawdzamy wątki kulinarne w twórczości reżysera.
Audio
  • Co i czemu jedzą bohaterowie filmów Jima Jarmuscha? (Sztuka jedzenia/Czwórka)
Kadr z filmu Paterson Jima Jarmuscha - Laura (Golshifteh Farahani), Paterson (Adam Driver) i czarno-białe muffiny
Kadr z filmu "Paterson" Jima Jarmuscha - Laura (Golshifteh Farahani), Paterson (Adam Driver) i czarno-białe muffiny Foto: Gutek Film/materiały prasowe
Sprawdź także:
starmach anna pap 1200.jpg
Ania Starmach: marchewka i kalafior są piękne

- Wątki kulinarne są obecne w praktycznie każdym filmie Jima Jarmuscha - przekonuje Magda Maksimiuk. W "Tylko kochankowie przeżyją" mamy krwiste lody, w "Inaczej niż w raju" istotny jest posiłek podgrzany w mikrofalówce i spożywany przed telewizorem, nie wspominając już o kultowym obrazie "Kawa i papierosy", gdzie czarny napar jest przyczynkiem do kilku filmowych epizodów z udziałem gwiazd kina.

W najnowszym "Patersonie" pojawiają się natomiast babeczki, które główna bohaterka Laura pięknie dekoruje na czarno i biało. Jakie jest ich filmowe znaczenie i co dokładnie jedzenie symbolizuje w innych filmach Jarmuscha? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: "Sztuka Jedzenia"

Prowadzi: Beata Kwiatkowska

Data audycji: 18.12.2016

Godzina audycji: 15.49

jsz/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak Edward Nożycoręki został królem grilla?

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2016 18:50
- Bohater filmu Tima Burtona, jak to zwykle w przypadku obrazów tego reżysera bywa, był wyjątkowy. Co prawda miał problemy z jedzeniem, za to z kebabem poradził sobie rewelacyjnie - mówi Magda Maksimiuk, dziennikarka filmowa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Filmy dla smakoszy. Przez żołądek do serca... kinomana

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2016 13:20
- W kinie jada się bardzo dużo afrodyzjaków. Zazwyczaj służą one jako gra wstępna, albo są ucztą dla podniebienia zarówno bohatera filmu, jak i widza - uważa dziennikarka filmowa Magda Maksimiuk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Historie kuchenne". O sztuce życia i jedzenia

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2016 15:20
- W każdym filmie próbuję opowiadać historię o ludzkich zachowaniach wykorzystując inny punkt wyjścia - opowiada Bent Hamer, norweski reżyser i gość tegorocznej edycji Tofifest.
rozwiń zwiń