Michał Staniszewski: gry ewoluują, jak filmy

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2017 12:12
W rozmowie z Kamilem Jasieńskim współtwórca Studia Plastic opowiadał o chwalonym na całym świecie projekcie "Bound". Za tę nowatorską grę otrzymał Paszport Polityki w kategorii Kultura cyfrowa, przyznawanej pierwszy raz w historii tej nagrody.
Audio
  • Michał Staniszewski o rewolucyjnej grze "Bound" (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Michał Staniszewski podczas ceremonii rozdania Paszportów Polityki
Michał Staniszewski podczas ceremonii rozdania Paszportów Polityki Foto: PAP/Leszek Szymański

- To jest bardzo nietypowa produkcja. Mógłbym powiedzieć, że to gra o baletnicy, ale to za mało. Nadal mamy problem z określeniem, czym "Bound" jest - przekonywał Michał Staniszewski. "Bound" to gra o kobiecie, wracającej do wspomnień z dzieciństwa, pełnych fantastycznych kolorów i tańca. - Taniec towarzyszy człowiekowi od zawsze, jednak nie jest w grach obecny, bo ich twórcy zwykle trzymają się utartych ścieżek - wyjaśniał Czwórkowy gość.

Michał Staniszewski Gry mają bradzo duży, powoli odkrywany artystyczny potencjał

Praca nad "Bound" trwała trzy i pół roku, a w procesie jej tworzenia wzięła udział profesjonalna tancerka wyłoniona w ramach castingu. - Zależało nam na połączeniu baletu klasycznego z pełnym ekspresji tańcem nowoczesnym, a także gimnastyką - zdradzał Michał Staniszewski.

A jak dokładnie wyglądało tworzenie gry, czy Michałowi Staniszewskiemu pomogło w tym doświadczenie w tańcu klasycznym oraz czy "Bound" jest w stanie zainteresować ludzi sztuki światem wirtualnych przygód - tego dowiecie się z nagrania audycji.

Obejrzyj zwiastun "Bound"

***

Tytuł audycji: "Pierwsze Słyszę"

Prowadzący: Kamil Jasieński

Gość: Michał Staniszewski (Studio Plastic)

Data emisji: 16.01.2017

Godzina emisji: 8.08

jsz/kul


Czytaj także

Nie tylko "Wiedźmin". Historia polskich gier

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2016 17:10
Polscy twórcy gier należą do ścisłej czołówki europejskiej, a nawet światowej - podkreślają organizatorzy wystawy "Digital Dreamers". Początki branży sięgają lat 80.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gra taka jak film. Testujemy "Króla Lwa"

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2016 09:35
Ta gra komputerowa z 1994 roku została wydana równolegle z kultową, disneyowską animacją. Czy warto do niej dzisiaj wrócić?
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Wytęż wzrok" - rysunkowy Wilq Superbohater w nowej odsłonie

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2016 18:54
Na rynku właśnie pojawił się nowy komiks twórców serii o "Wilqu Superbohaterze". - To zeszyt ćwiczeń do egzaminów na superbohatera - mówił w Czwórce jego współtwórca Bartosz Minkiewicz.
rozwiń zwiń