Groznawstwo. Świat gamingu na uczelni

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2021 12:45
Poznański Uniwersytet Adam Mickiewicza do swego programu wprowadza nowy kierunek: groznawstwo. Zajęcia poprowadzą wykładowcy akademiccy, ale nie zabranie też twórców gier wideo, scenarzystów, autorów fabuł czy testerów gier.
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: F8 studio/Shutterstock.com
Diana Grytsku e-sport gaming gry komputerowe nastolatek 1200.jpg
Studiuj e-sport. Studia pełne gier wideo?


Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że gaming to szybko rozwijająca się branża rozrywkowa i nie tylko. - Nasz nowy kierunek: groznawstwo, to odpowiedź na potrzeby rynku - podkreśla Joanna Pigulak z Instytutu Filmów, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM. - Ta branża rozwija się bardzo dynamicznie. Przypominam, że już od września w kanonie lektur szkolnych jest gra "This War Of Mine" - dodaje. 


Posłuchaj
10:13 czwórka pierwsze słyszę 04.05.2021 groznawstwo.mp3 O groznawstwie opowiada Joanna Pigulak, UAM (Pierwsze słyszę/Czwórka)

 

- Groznawstwo jest odpowiedzią na potrzeby branżowe, kulturowe, na to, żeby wiedza o grach była usystematyzowana, aby nasi studenci wykorzystywali swoje pasje, aby orientowali się w rynku gier wideo, nauczyli się analizować gry - podkreśla przedstawicielka uczelni. - To studia dla osób pasjonujących się grami. Takich osób jest coraz więcej - podkreśla. 

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza proponuje humanistyczne podejście do gier. Na kierunku groznawstwo nie będzie kształcić informatyków, programistów czy grafików. - Studenci zdobędą przede wszystkim szczegółową wiedzę humanistyczną z zakresu historii, teorii i analizy gier - mówi gość Kamila Jasieńskiego. - Nauczą się wieloaspektowo analizować gry, także wykorzystywać je w edukacji, życiu społecznym, poznają tajniki kreatywnego pisania - dodaje. 


olimpiada 1200 shutt.jpg
E-sport wkracza na igrzyska. Pierwsza wirtualna olimpiada

Gry przebojem wchodzą do naszej kultury. Ten aspekt dostrzegli organizatorzy kierunku. Pragną uczyć teorii gier wideo, ich historii, zarówno polskiej, jak i powszechnej. W planie studiów nie zabraknie zajęć z krytyki i publicystyki związanej z grami, doświadczeń VR, kultury e-sportu czy podstaw scenariopisania. Dla studentów dostępna też będzie sala gamingowa wyposażona w konsole, komputery gamingowe i stanowiska VR. 

Dla pierwszego roku groznawstwa zarezerwowano 30 miejsc. Joanna Pigulak podkreśla, że organizatorzy tego kierunku chcą, by studenci czuli, że się o nich dba. 

*** 

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Joanna Pigulak (Instytut Filmów, Mediów i Sztuk Audiowizualnych, UAM)

Data emisji: 04.05.2021

Godzina emisji: 8.13

pj

Czytaj także

Wirtualna zabawa i realne podatki

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2020 11:45
Okazuje się, że wielu graczy na portalach aukcyjnych sprzedaje wirtualne przedmioty czy konta wytworzone w grach komputerowych. Nie jest to takie proste, bo za sprzedane miecze, mikstury magiczne czy statki kosmiczne trzeba zapłacić podatek. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

E-sport wkracza na igrzyska. Pierwsza wirtualna olimpiada

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2021 08:40
Pierwsze wirtualne igrzyska olimpijskie w grach wideo ruszają już 13 maja. To decyzja Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego - dla świata e-sportu przełomowa. 
rozwiń zwiń