Jak stworzyć dobrą grę? "Postawić na jakość i przekaz"

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2020 16:07
Branża gamingowa oraz e-sportowa zmienia się bardzo dynamicznie, więc twórcy zmuszeni są dostosowywać się do panujących standardów oraz sprostać wysokim wymaganiom konsumentów. - Produkcje muszą być ciekawe, grywalne, spełniać wszelkie wymagania, ale też docierać z właściwym przekazem - tłumaczył Adrian Smarzewski, szef BTC Studios.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Roman Kosolapov/Shutterstock.com

gaming klawiatura shutterstock 1200.jpg
"Spacją się skacze czy strzela?" Odwieczne pytania w gamingu

Jak przekonywał Adrian Smarzewski z BTC Studios, coraz trudniej jest dziś zaspokoić wymagania graczy. - Coraz trudniej jest też zrobić coś innowacyjnego, właściwie granicą są już możliwości urządzeń - przekonywał gość Czwórki. - Mamy mnóstwo rodzajów gier, odmian. Wciąż niezmiennie liczy się jakość, czyli na przykład brak istotnych błędów. Mniej ważna jest grafika - mówił ekspert.

Posłuchaj
17:12 2020_09_20-12-18-38_CZWÓRKA_Gaming.mp3 O trendach w gamingu i sposobie na sukces w tej branży opowiada Adrian Smarzewski (Strefa gamingu/Czwórka) 

shutterstock gaming gracz2 1200.jpg
Skradanki - gatunek gier zapomnianych?

Dlatego, jak przyznał, gracze chętnie powracają do starszych produkcji, albo grają w nowe, ale ze starszą grafiką z nowymi rozwiązaniami technologicznymi. - Bardzo ważne jest, by studia obserwowały graczy i ich reakcje - mówił gość Czwórki. - Reagując na feedback od nich możemy budować społeczność, środowisko wokół marki danego dewelopera. To jednak długotrwały proces, nic nie dzieje się od razu.

Czytaj także:

Jak przekonywał, warto dostarczać rozrywkę edukacyjną. - Nagrody, bonusy, tańsze zakupy, gratisy, przywiązywanie klienta - to musi występować, to część biznesu. Ale warto dawać też pozytywne treści i bodźce, które kształtują właściwe postawy społeczne. To oczywiście jest niezwykle trudne, ale dbanie o klienta to tworzenie produkcji w przemyślany sposób. Chodzi m.in. o to, by aktualizacje były odpowiedzią na potrzeby graczy - wymieniał gość Czwórki. - Innowacja nie jest gwarantem sukcesu produkcji. Są oczywiście ciekawostki, jak VR, ale opierając się na solidnych, sprawdzonych metodach, można osiągnąć sukces. Cieszy więc, że trendy powoli zaczynają wyznaczać nasze rodzime produkcje, jak "Wiedźmin", czy oczekiwany "Cyberpunk 2077".

ZOBACZ WIĘCEJ Premiery, relacje, ciekawostki, wywiady - "Strefa gamingu"

- Trudno przewidzieć, jak bardzo zbliżone do rzeczywistości będą niebawem gry, bo wciąż trwa niesamowity rozwój, jeśli chodzi o technologię urządzeń graczy - mówił gość Czwórki. - Wydawało nam się swego czasu, że rzeczywistość wirtualna wyprze tradycyjne gry, a tymczasem wciąż miło się w nie gra.  

W programie także tradycyjnie Mateusz Kulik przygotował wydawnicze kalendarium gracza. POSŁUCHAJ >>>

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Goście: Adrian Smarzewski (prezes BTC Studios, producenta i wydawcy gier mobilnych i konsolowych)

Data emisji: 20.09.2020

Godzina emisji: 12.18

kd


Czytaj także

Remaster i remake. Kultowe tytuły w nowych wersjach

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2019 14:00
Czy wydawanie takich wersji gier jest zabiegiem, który ma na celu łatwy zarobek dla twórców, czy rzeczywiście jest to ukłon w kierunku fanów?
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Final Fantasy" - będzie wielki powrót?

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2020 08:33
Final Fantasy VII to kultowe RPG, które pamiętają wszyscy fani marki oraz konsol starej generacji. Twórcy, wzorując się na konkurencji, postanowili przywrócić ten tytuł, oddając w ręce graczy całkowicie odświeżoną wersję. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

American Truck - zostań kierowcą wirtualnej ciężarówki

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2020 10:16
Symulatory jazdy ciężarówką cieszą się w Polsce niezwykłym powodzeniem. Zarówno Euro Truck Simulator jak i American Truck Simulator zebrały wokół siebie rzeszę fanów, którzy cały czas pokonują kolejne kilometry.
rozwiń zwiń