Nowe Technologie

Allegro na nowo

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2013 11:34
Serwis w wielomilionową publicznością zaczyna zmiany, które obejmą serwis transakcyjny w tym m.in. sposób poruszania po serwisie, który będzie bardziej przyjazny dla klientów i zapewni szybkie dotarcie do przedmiotów.
Allegro na nowo
Foto: Glow Images/East News

 

Mimo że to największa zmian w historii serwisu, jego przedstawiciele zapewniają, że użytkownicy będą mieli czas na stopniowe oswojenie się ze wszystkimi nowościami. Choć już prawie co trzeci Polak robi zakupy na Allegro, jego przedstawiciele stawiają sobie ambitny cel – zachęcić do zakupów w Internecie jeszcze większą liczbę osób.

Nie będzie to zmiana drastyczna, z dnia na dzień. Przez pierwszych kilka tygodni użytkownicy będą mieli możliwość swobodnego przełączania się między starym a nowym wyglądem, tak by każdy miał czas na spokojne zapoznanie się i przyzwyczajenie do tego, jak funkcjonuje nowa wersja Allegro – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.

To właśnie opinie i potrzeby Allegrowiczów były impulsem do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian. Tym bardziej, że zachowania konsumentów w sieci, na przestrzeni kilku ostatnich lat i sposób korzystania z jej zasobów, bardzo się zmieniły.

Coraz częściej kupujemy wzrokiem. Całe nasze życie się zmienia, przyspiesza, zaczynamy korzystać z coraz to nowych urządzeń, np. popularność zyskują smartfony, tablety, częściej korzystamy z Internetu w miejscach, w których jeszcze parę lat temu w życiu byśmy nie pomyśleli, że można to robić. W związku z tym staramy się dopasować Allegro do aktualnych potrzeb i aktualnego trybu życia wszystkich użytkowników” – przekonuje Katarzyna Kuśnierska.

Friendly

Poza wyglądem, zmieni się także sposób poruszania po serwisie, będzie on bardziej przyjazny dla klientów i zapewni szybkie dotarcie do przedmiotów. Szybkie zakupy ma również zapewnić nowy sposób prezentowania produktów. Tym samym na zmianach skorzystają również sprzedawcy, których oferta będzie skutecznie trafiać do klientów. Na Allegro średnio w ciągu miesiąca kupujący mogą wybierać spośród 32 milionów ofert, więc każde usprawnienie dotarcia do poszukiwanego przedmiotu wydaje się być pomocne.

Prowizje i opłaty bez zmian

W nowym wyglądzie Allegro zmieni się sposób, w jaki sprzedający będą mogli dodatkowo promować swoje produkty, ceny w tym zakresie mogą się różnić od obecnych.

Zapewne dostosujemy cennik Allegro w zakresie opcji promowania do tego, co się będzie działo na serwisie. Natomiast nie przewidujemy żadnych zmian ani prowizji, ani opłat za wystawianie przedmiotów. Sprzedawcy mogą więc spać spokojnie” – zapewnia Kuśnierska.

  • Allegro ma obecnie 15,5 mln użytkowników.



autor: Cezary Tchorek-Helm

Czytaj także

Od salda debetowego do rat XXI wieku

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2012 00:00
Zakupy na raty bez wychodzenia z domu, wymagające jedynie kilku kliknięć i dostępne w sieci, m.in. na platformie Allegro, to rzeczywistość konsumenta na początku XXI wieku. Jednak nie zawsze było to takie łatwe. Wszystko zaczęło się od XVIII-wiecznych kupców, którzy zauważyli, że mogą zarobić więcej rozkładając płatność za sprzedawane towary na raty.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nastolatkowie oszukali na aukcjach w sieci na 1,3 mln

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2012 14:40
Trzej internauci zatrzymani pod zarzutem fikcyjnej sprzedaży w sieci. Na jednym z portali internetowych oferowali nieistniejące towary za co najmniej 1,3 mln złotych.
rozwiń zwiń