X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jarosław Thiel: złota era nagrań muzyki dawnej już minęła

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2017 20:30
- Pierwszy mój koncert na wiolonczeli opatrzonej jelitowymi strunami odbył się blisko 20 lat temu. Od tego czasu miłośników i adeptów muzyki dawnej przybyło, ale ilość sprzedanych płyt stale maleje – mówił gość Dwójki.
Audio
  • Jarosław Thiel. Wirtuoz barokowej wiolonczeli (Five o'clock/Dwójka)

- Kiedy rozpoczynałem studia, musiałem wyjechać do Berlina, bo w Polsce nie było klasy wiolonczeli barokowej. Dziś muzyka dawna ma swoje wydziały, zakłady i klasy w szkołach muzycznych. Ale ten rozwój przypada na czasy, kiedy na świecie zmieniają się warunki jej funkcjonowania opartego o rynek płytowy. Złota era już minęła. Dziś najlepsi wykonawcy osiągają pułap opłacalności produkcji swych nagrań – mówił Jarosław Thiel.

Gość programu "Five o'clock" wystąpił w Studiu im. Władysława Szpilmana wraz ze swoimi studentami z Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jaką widzi dla nich przyszłość? - Nie możemy pójść tą drogą sprzed lat. Szukamy nowych pomysłów dla muzyki dawnej, jej nauczania i koncertowego wykonawstwa - powiedział znakomity barokowy wiolonczelista, szef Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, z którym w dalszej części audycji zastanawialiśmy się, czym jest wykonawstwo historycznie poinformowane.

***

Tytuł audycji: Five o'clock

Prowadzi: Agata Kwiecińska

Gość: Jarosław Thiel (muzyk)

Data emisji: 18.11.2017

Godzina emisji: 17.00

mko/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Katarzyna Popowa-Zydroń: najlepiej gra mi się przed studentami

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2017 17:00
– Niezbyt dobrze znoszę estradowy stres. Najbezpieczniej czuję się wśród uczniów, jestem wtedy najbardziej otwarta – mówiła pianistka i pedagog prof. Katarzyna Popowa-Zydroń.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dawna Hiszpania z zespołem Jacaras

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2017 19:10
W "Five o'clock" spotkaliśmy się z prof. Piotrem Zaleskim, który od wielu lat prowadzi klasę gitary klasycznej w Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Perkusyjna (r)ewolucja wg prof. Stanisława Skoczyńskiego

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2017 12:00
Gościem audycji był profesor, który wykształcił wielu znakomitych perkusistów i wprowadził do świata polskiej perkusji liczne nowości. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Arkadiusz Krupa. Na przekór babci, oboistą został

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2017 11:00
- Dlaczego gram na oboju? Moja babcia umiała grać na fortepianie i jej uwagi na temat mojej uczniowskiej gry bardzo mnie peszyły. W końcu więc wybrałem sobie instrument, na którym się babcia nie zna - powiedział w Dwójce Arkadiusz Krupa.
rozwiń zwiń