X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Lubimy to, co już znamy? Artysta jako kanibal

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2015 08:00
Czy współczesna twórczość tak rozczarowuje odbiorców, że najlepiej pokazać im coś, co już widzieli? A może w kulturze remiksu i plagiatu chodzi o coś innego?
Audio
  • Lubimy to, co już znamy? Artysta jako kanibal (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Czy zapożyczenie należy rozumieć jako dowód bezradności czy elokwencji? A może to koniec pojęcia oryginalności w sztuce?
Czy zapożyczenie należy rozumieć jako dowód bezradności czy elokwencji? A może to koniec pojęcia oryginalności w sztuce?Foto: Núria/flickr/cc

Od 7 marca do 31 maja w warszawskiej Zachęcie obejrzeć można wystawę "Kanibalizm? O zawłaszczeniach w sztuce". Gdy patrzymy na zgromadzone tam dzieła, mamy wrażenie, że już gdzieś je widzieliśmy. Zdaniem Marii Brewińskiej, kuratorki wystawy, ekspozycja unaocznia widzom, że praktyka zawłaszczania jest dzisiaj wszechobecna.

Czy dla twórców zapożyczenia to raczej hołd, czy napad na bank? Artysta Tymek Borowski wskazywał, że niektóre dzieła przetwarzające kulturę ocierają się nawet o kontekst kryminalny.

***
Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą
Prowadzenie: Adriana Prodeus
Goście: Maria Brewińska (kuratorka wystawy "Kanibalizm? O zawłaszczeniach w sztuce" w warszawskiej Zachęcie), Tymek Borowski (artysta, absolwent warszawskiej ASP w pracowni Leona Tarasewicza), Witek Orski (filozof i fotograf, założyciel galerii "Czułość")
Data emisji: 30.03.2015
Godzina emisji: 18.00

mc/tj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Eugenika znowu w modzie?

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2014 19:00
- Wracamy do myślenia z lat 30., że można sobie wyprodukować dziecko - opowiadała w Dwójce Anda Rottenberg, kuratorka wystawy "Postęp i higiena" w warszawskiej galerii Zachęta.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Aparat jako narzędzie przemocy

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2015 22:00
- Wiele z tych pięknych zdjęć posłużyło agentom SB do represjonowania ujętych na nich postaci - o wystawie "Jak fotografować?" mówił w Dwójce Tomasz Stempowski z IPN.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Współczesny Śląsk oczami artystów

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 21:45
- Jeszcze 10 lat temu było obciachem przyznawanie się, że jest się ze Śląska. Teraz region ten zaczyna być kultowy - opowiadał Stanisław Ruksza, kurator wystaw w ramach "Projektu Metropolis".
rozwiń zwiń