X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zakazana muzyka. Jak grają tam, gdzie to zabronione

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2016 19:00
W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o muzycznych wygnańcach i poświęconych im filmach dokumentalnych pokazywanych na festiwalu Docs Against Gravity.
Audio
  • Zakazana muzyka. Jak grają tam, gdzie to zabronione (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Muzyk malijskiego zespołu Songhoy Blues, o którym opowiada film Grajmy dopóki nas nie zabiją
Muzyk malijskiego zespołu Songhoy Blues, o którym opowiada film "Grajmy dopóki nas nie zabiją"Foto: Paul Hudson/wikimedia/CC BY-SA 2.0

"Pieśń Lahore" mówi o grupie pakistańskich wirtuozów, którzy grali niegdyś w orkiestrach muzykę filmową i tradycyjną, a dziś we własnym kraju boją się występować publicznie ze względu na potencjalne ataki radykalnych islamistów. "Grajmy dopóki nas nie zabiją" to z kolei historia grupy Songhoy Blues i innych malijskich wykonawców, którzy muszą uciekać z rejonu Timbuktu i Gao przed wojną.

Jak wygląda sytuacja muzyków w obu tych miejscach? Gdzie jeszcze muzyka jest zakazana? Jak to wpływa na miejscowe tradycje? I jak wygląda stosunek islamu w łagodnej i radykalnej wersji do muzyki? Na te pytania odpowiadali senegalski wokalista, dziennikarz i działacz społeczny Mamadou Diouf, jeden z organizatorów festiwalu Docs Against Gravity Karol Piekarczyk oraz dziennikarz muzyczny Michał Wieczorek.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi:  Bartek Chaciński

Data emisji: 13.05.2016

Godzina emisji: 18.00

mc/pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Trzy razy M: Madagaskar, Mauritius, Mozambik

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2016 12:00
Jak brzmi afrykański kraj oraz dwie pobliskie wyspy? W "Nokturnie" słuchaliśmy bardzo różnej muzyki z tego samego rejonu świata.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Michael Asmara i nowa muzyka w Indonezji

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2016 17:00
W audycji "Nokturn" Krzysztof Dziuba rozmawiał z indonezyjskim kompozytorem i dyrektorem festiwalu muzyki współczesnej w Yogyakarcie - Michaelem Asmarą.
rozwiń zwiń