X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz o początkach polskiego jazzu

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2018 10:45
Gościem Dwójki był wybitny saksofonista, kompozytor, aranżer, ale też i świadek historii. 
Audio
  • Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz wspomina swoje dzieciństwo i czasy II wojny światowej (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz o początkach polskiego jazzu (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz o zespole Melomani (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz m.in. o swoich łódzkich studiach filmowych (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
  • Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz o komponowaniu muzyki do seriali (Zapiski ze współczesności/Dwójka)
Jerzy Duduś Matuszkiewicz, Łódź 2008
Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz, Łódź 2008Foto: PAP/Grzegorz Michałowski

adam bałdych śledź 1200.jpg
Adam Bałdych. Mariaż jazzmana z klasyką

Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz, nestor polskiego jazzu, w kwietniu obchodził swoje 90. urodziny. Jego działalność to nie tylko swing, ale przede wszystkim muzyka filmowa. Znają Państwo takie tytuły jak "Stawka większa niż życie", "Alternatywy 4", "Janosik", "Czterdziestolatek" czy "Jak rozpętałem II wojnę światową"? Do wszystkich tych filmów i seriali muzykę napisał właśnie Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz.

W pięciu wspomnieniowych odcinkach Jerzy "Duduś" Matuszkiewicz opowiadał o wybuchu II wojny światowej we Lwowie, o tym, dlaczego Niemców witano w tym mieście jak wybawicieli. Z pierwszej ręki usłyszeliśmy historię o początkach polskiego jazzu, w tym o pewnym lekarzu z Poznania, który w zespole Melomani rozpoczynał swoją karierę. Nie zabrakło też opowieści o pracy nad muzyką do filmów takich jak "Poszukiwany, poszukiwana" czy "Nie lubię poniedziałku".

***

Tytuł audycji: Zapiski ze współczesności

Przygotowali: Tomasz SzachowskiAndrzej Zieliński

Data emisji: 30.04-4.05

Godzina emisji: 12.45-13.00 

jp/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kaja Draksler: improwizacja wymaga dobrego warsztatu kompozytorskiego

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2018 15:35
- Co do swobodnej improwizacji, uważam, trzeba mieć niezły warsztat kompozytorski, żeby grać ją dobrze. W muzyce improwizowanej chodzi przecież o formę, strukturę, brzmienie, orkiestrację, myślenie o czasie. O tym wszystkim musisz decydować, grając, więc jest to komponowanie tu i teraz - mówiła muzyczka i kompozytorka jazzowa Kaja Draksler.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak nie zbankrutować, wydając jazz

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2018 11:00
- Ludzie wchodzą do branży wydawniczej z najlepszymi intencjami. Kochają muzykę i czują potrzebę, aby płyty wciąż były wydawane. Tylko że tracą pieniądze garściami i po trzech latach nie są w stanie dłużej tego ciągnąć - opowiadali w Dwójce Seth Rosner i Yulun Wang, szefowie nowojorskiej oficyny Pi Recordings.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jean-Luc Ponty: dla mnie inspiracją były dęciaki

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2018 13:00
- Gdy zaczynałem, nie istniały żadne wzory wykorzystania skrzypiec w nowoczesnym jazzie. Próbowałem więc grać jak saksofoniści i trębacze - mówił w Dwójce legendarny skrzypek.
rozwiń zwiń