Jak nie zbankrutować, wydając jazz

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2018 11:00
- Ludzie wchodzą do branży wydawniczej z najlepszymi intencjami. Kochają muzykę i czują potrzebę, aby płyty wciąż były wydawane. Tylko że tracą pieniądze garściami i po trzech latach nie są w stanie dłużej tego ciągnąć - opowiadali w Dwójce Seth Rosner i Yulun Wang, szefowie nowojorskiej oficyny Pi Recordings.
Audio
  • Jak nie zbankrutować, wydając jazz. Rozmowa z szefami Pi Recordings (Rozmowy improwizowane/Dwójka)
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: Shutterstock/underworld

Benjamin Koppel 1200.jpg
O muzyce, polityce i rodzinie ze Scottem Colleyem i Benjaminem Koppelem

Na początku chcieli tylko wydać dwie płyty. Po szesnastu latach w katalogu Pi Recordings znajdują się albumy Henry’ego Threadgilla, Vijaya Iyera, Steve’a Lehmana, Amira ElSaffara, Hafeza Modirzadeha i Marca Ribota – najważniejszych muzyków jazzowych ostatnich kilkunastu lat. Znakiem rozpoznawczym oficyny jest staranny wybór wydawanej muzyki i stabilność finansowa – efekt biznesowego doświadczenie Rosnera i Wanga, pracujących wcześniej w handlu nieruchomościami i bankowości.

Yulun Wang podkreślił w audycji wagę finansowej stabilności w działalności wytwórni. - Cała frajda w wydawaniu muzyki szybko się kończy, kiedy zaczynasz tracić pieniądze - no, chyba że jesteś milionerem. Straty dość szybko podcinają skrzydła. Szosa jest usiana wrakami wytwórni, które próbowały i nie dały rady.

Szefowie Pi Recordings opowiadali, jak pracować z artystami przekonanymi o własnej nieomylności, dlaczego "mniej znaczy więcej" i w czym sprzedaż płyt różni się od sprzedaży jabłek i bananów.

***

Tytuł audycji: Rozmowy improwizowane 

Prowadzą: Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński

Goście: Seth Rosner i Yulun Wang, szefowie nowojorskiej oficyny Pi Recordings

Data emisji: 19.04.2018

Godzina emisji: 22.00

jp/bch

Czytaj także

Benoît Delbecq, czyli jak komponować za pomocą Excela

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2018 13:26
W audycji francuski wirtuoz fortepianu preparowanego zabrał nas w podróż w głąb tego instrumentu, opowiadał o komponowaniu za pomocą arkusza Excel oraz o koncepcji rytmów pozornych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Płyty z muzyką Boba Marleya są jak msze"

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 11:14
- Jedną z najpiękniejszych rzeczy jest śpiewanie z wiarą w to, co śpiewasz. Płyty Boba są jak nabożeństwo. Kiedy gram jego piosenki, nie muszę pamiętać tekstu. Wystarczy jeden wers, bym poczuł w sercu otuchę - mówił w Dwójce Monty Alexander.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Cecil McBee: gwiazda kontrabasu i… kompozytor

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2018 11:00
W audycji Cecil McBee opowiadał o pracy nad własną muzyką, albumie nagranym ze Zbigniewem Seifertem, aluminiowym kontrabasie i wpływie, jaki legendarna Route 66 wywarła na Tulsę w stanie Oklahoma, rodzinne miasto artysty.
rozwiń zwiń