X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Orkiestra na miarę polskiej reprezentacji

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2016 10:18
- Dziś zachwycamy się Kapustką. My takich zjawisk artystycznych w naszym zespole mamy równie dużo - mówił o orkiestrze Teatru Wielkiego -Opery Narodowej Waldemar Dąbrowski, dyrektor tej instytucji.
Audio
  • Reportaż o orkiestrze Teatru Wielkiego - Opery Narodowej (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Orkiestra Teatru Wielkiego Opery Narodowej
Orkiestra Teatru Wielkiego Opery Narodowej Foto: K. Bieliński/Teatr Wielki Opera Narodowa

Przed cały rok w Dwójkowym cyklu "Przed premierą” przysłuchiwaliśmy się pracom przy spektaklach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. W sercu tej instytucji jest jedyna w swoim rodzaju orkiestra.

Zespół składa się z najlepszych muzyków. Zasiadanie w jego składzie, jak w drużynie Adama Nawałki, to wielki zaszczyt i wyzwanie. - To nie jest tak, że jedenastu piłkarzy wychodzi na boisko. Skład za każdym razem jest inny (zależnie od granych utworów - red.), ale w gruncie rzeczy jest ten sam - przyznaje Waldemar Dąbrowski, który zespół porównał też do formacji paramilitarnej. - Musi mieć bardzo silną hierarchię wewnętrzną. Swojego marszałka, którym jest dyrektor muzyczny czy dyrygent w przypadku spektaklu. Ale są też generałowie, czyli koncertmistrzowie - podkreślał.

Marta Kluczyńska, asystentka dyrygenta, mówiła, że to orkiestra od zadań specjalnych, na której zawsze można polegać. - Byłam niejednokrotnie świadkiem sytuacji, kiedy spektakl z różnych względów - czasem z winy śpiewaka, czasem dyrygenta - już prawie stawał, wtedy któryś z muzyków ratował go, sprowadzając wszystkich na prawidłowe tory - opowiadała.

Z reportażu dowiemy się też między innymi, jak zespół poradził sobie w sytuacji, gdy w wyniku awarii zgasły światła i muzycy nie widzieli nut podczas spektaklu. Bohaterowie materiału zdradzają również, dlaczego trudno się gra w... kanale. Zapraszamy do posłuchania fascynującej opowieść o największej polskiej orkiestrze. No właśnie, ilu jest w niej muzyków? Ta liczba także robi wrażenie.

***

Tytuł audycji: Spotkania po zmroku

Przygotowała: Barbara Schabowska

Data emisji: 29.06.2016

Godzina emisji: 22.30

pkur/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Salome" w Operze Narodowej. Saga rodu patologicznego

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2016 14:00
- Herod w tym spektaklu jest potencjalnym współczesnym magnatem, głową rodziny, w której panują niezdrowe relacje - mówił w Dwójce śpiewak Jacek Laszczkowski, odtwórca roli Heroda w spektaklu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tańcząca "Burza" Szekspira przed premierą

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2016 15:01
W "Notatniku Dwójki" wybraliśmy się na próbę spektaklu baletowego, który będzie miał premierę 9 kwietnia w Teatrze Wielkim.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ostatni telefon przez rozstaniem. "Głos ludzki" Poulenca

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2016 16:00
– Ta rozmowa jest urywana, dużo tam napięć, nerwowości, szantażu emocjonalnego – opowiadała Joanna Woś, którą usłyszymy w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w monodramie Francisa Poulenca.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przed premierą: "Tristan i Izolda" w Operze Narodowej

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2016 15:00
Zapraszamy do wysłuchania reportażu Barbary Schabowskiej z prób do zbliżającej się wagnerowskiej premiery Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.
rozwiń zwiń