X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Made in Bangladesz". Z fabryki na scenę

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2016 11:30
- Tancerze - poczynając od Indii - często są tak samo wyzyskiwani, jak pracownicy w przemyśle tekstylnym - mówiła w "Poranku Dwójki" Renata Prokurat z Instytutu Goethego.
Audio
  • O spektaklu "Made in Bangladesz" mówi Renata Prokurat (Poranek Dwójki/Dwójka)
Wyzysk pracowników dotyczy także zatrudnionych w sferach kreatywnych
Wyzysk pracowników dotyczy także zatrudnionych w sferach kreatywnychFoto: MBK (Marjie)/Pixabay, lic. CC BY-NC-SA 2.0

W niedzielę (17.07) w Centrum Kultury Nowy Teatr zostanie wystawiona sztuka Heleny Waldmann "Made in Bangladesz".

Autorka przedstawia w niej zjawisko wyzysku. Oprócz problemów pracowników szwalni w Indiach czy Bangladeszu pokazuje eksploatacje w strefach kreatywnych w kulturze. - Tancerze są często niezauważalni, czasami nawet nie są wymieniani w broszurach towarzyszących występom. Są automatami, które transferują myśli artystyczne reżyserów. Jest to taki sam wyzysk, tylko inna dziedzina - opowiadała Renata Prokurat.

W spektaklu "Made in Bangladesz" wystąpi 12 bangladeskich tancerzy kathak.

***

Rozmawiała: Krzysztof Jakubowski

Gość: Renata Prokurat (koordynatorka programów kulturalnych w Instytucie Goethego)

Data emisji: 14. 07.2016

Godzina emisji: 7.35

Materiały zostały wyemitowane w audycji "Poranek Dwójki".

ob/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dokąd idą dzieła sztuki "po śmierci"?

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2016 09:00
Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Elka Krajewska, szefowa nowojorskiego Salvage Art Institute, czyli Instytutu Sztuki Ocalonej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Teatr bez scenariusza i aktora. Bunt Heinera Goebbelsa

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2016 21:00
W audycji "Spotkania po zmroku" rozmawialiśmy z jednym z najwybitniejszych europejskich twórców sztuk performatywnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Pina Bausch na scenie pisała książkę"

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2016 12:00
- To była opowieść, w odróżnieniu od obrazów, pojedynczych, poszatkowanych scen, które pokazuje nam większość przedstawień - mówił w Dwójce Jorge Puerta Armenta, aktor słynnego Tanztheater Wuppertal.
rozwiń zwiń