"Pina Bausch na scenie pisała książkę"

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2016 12:00
- To była opowieść, w odróżnieniu od obrazów, pojedynczych, poszatkowanych scen, które pokazuje nam większość przedstawień - mówił w Dwójce Jorge Puerta Armenta, aktor słynnego Tanztheater Wuppertal.
Audio
  • Pablo Aran Gimeno i Jorge Puerta Armenta o Pinie Bausch i Tanztheater Wuppertal (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Pina Bausch uważała, że nie ważnie jest to, jak się poruszają ludzie, ale to, co nimi porusza
Pina Bausch uważała, że nie ważnie jest to, jak się poruszają ludzie, ale to, co nimi poruszaFoto: PAP/Franz-Peter Tschauner

Gość "Spotkań po zmroku" zauważał, że teatr tańca bardzo się zmienił od śmierci wybitnej niemieckiej choreografki. - Obecnie źródłem inspiracji dla wielu twórców jest przede wszystkim kino. Pina pracowała z tancerzem zupełnie inaczej. Nie były to obrazy, ale ciało, które nie tylko opowiadało historie, ale i wyrażało tekst, który nie został opowiedziany słowami - wyjaśniał Jorge Puerta Armenta.

Aktor wspominał atmosferę panującą w stworzonym przez Pinę Bausch zespole Tazntheater Wuppertal. - Ona była szefem, który nigdy nikogo nie wyrzucił...

***

Tytuł audycji:  Spotkania po zmroku

Prowadzi: Monika Pilch

Goście: Pablo Aran Gimeno i Jorge Puerta Armenta (aktorzy słynnego Tanztheater Wuppertal)

Data emisji: 5.07.2016

Godzina emisji: 22.30

bch/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polonez nie wyszedł z polskiej wsi!

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2016 16:00
- Najbardziej "polski" taniec nosi francuską nazwę nie przez przypadek. To import z zachodniej Europy! - powiedział krytyk muzyczny Kacper Miklaszewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pani od tańca. Najlepsze balety Zofii Rudnickiej

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2016 13:00
Tancerka, choreografka i autorka filmów baletowych przez wiele lat związana była z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. - Teatr potrzebował młodych tancerzy, był to świetny okres współpracy z baletem radzieckim - wspomina Rudnicka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prowokacja artystyczna w epoce baroku

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2016 17:00
Jezuici byli pierwszymi propagatorami baletu. Ubierali się w stroje podpatrzone podczas misji i uprawiali skoczne tańce.
rozwiń zwiń