X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Tamara Łempicka nie miała zielonego bugatti

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2016 15:00
Artystki nie było stać na tak luksusowy samochód. Jeździła żółtym renault. Na okładce "Die Dame" postanowiła jednak pokazać się w lepszej maszynie.
Audio
  • "Autoportret w zielonym bugatti" Tamary Łempickiej (Jest taki obraz/Dwójka)
Reprodukcja obrazu Tamary Łempickiej na okładce pisma Die Dame z 1929 r.
Reprodukcja obrazu Tamary Łempickiej na okładce pisma "Die Dame" z 1929 r.Foto: wikimedia/minimal use

Okładka pisma "Die Dame" Okładka pisma "Die Dame"

Nie był to pierwszy marketingowy zabieg słynnej malarki epoki art déco. Wokół Łempickiej narosło wiele mitów i legend, które ona sama podtrzymywała. – Kiedy się czyta jej biografię, nie wiadomo do końca, w co wierzyć, począwszy od daty i miejsca jej urodzenia – powiedziała dr Grażyna Bastek.

Być może Tamara Łempicka nigdy nie zostałaby malarką, gdyby nie zła sytuacja finansowa po przeprowadzce do Paryża w 1918 r. i konieczność utrzymania rodziny. Taki był początek kariery, która doprowadziła ją do wielkiego sukcesu i w końcu - pieniędzy. I choć w pewnym momencie jej gwiazda zaczęła przygasać, nie był to wcale ostatni akord jej sławy...

***

Tytuł audycji: Jest taki obraz

Prowadzi: Michał Montowski

Gość: dr Grażyna Bastek 

Data emisji: 3.01.2016

Godzina emisji: 10.15

mc/mm

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sekrety Leonarda da Vinci odkryte po pięciu wiekach

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2015 16:00
– Dzięki temu, że dzieło jest nieukończone, możemy poznać techniczną stronę twórczości artysty – mówiła dr Grażyna Bastek o obrazie "Święty Hieronim na pustyni".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Komu się śni taka dżungla? Świat Henriego Rousseau

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2015 11:00
- Nikt poza nim nie wymyślił takiego raju tropikalnego – mówiła w Dwójce o autorze fantazyjnego obrazu "Sen" dr Grażyna Bastek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tajemnica odbicia "Czytającej list" Vermeera

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2015 12:39
- Dziewczyna jest zwrócona do widza profilem, czyta kartkę. Tymczasem w szybie okiennej odbija się en face. Czyżby mistrz się pomylił - pytała w Dwójce dr Grażyna Bastek.
rozwiń zwiń