X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zagadka "Starej kobiety" Quentina Massysa

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2016 18:00
- W renesansowych portretach bardzo rzadko mamy do czynienia z przedstawieniami brzydoty, która była kojarzona ze starością i głupotą - mówiła w Dwójce Grażyna Bastek.
Audio
  • Zagadka "Starej kobiety" Quentina Massysa (Jest taki obraz/Dwójka)
Fragment obrazu Stara kobieta Quentina Massys
Fragment obrazu "Stara kobieta" Quentina MassysFoto: domena publiczna (wikimiedia)

Co skłoniło niderlandzkiego malarza przełomu XV i XVI wieku do namalowania groteskowego wizerunku kobiety? Jedna z hipotez mówi, że może być to złośliwy portret XIV-wiecznej księżniczki Tyrolu, o której przeciwnicy mówili, że jest rozwiązła i ma "gębę jak kieszeń". Z kolei współczesny lekarz Michael Baum przypuszczał, iż obraz może przedstawiać osobę cierpiącą na syndrom Pageta. Choroba ta deformuje kości twarzy.

W audycji zastanawialiśmy, kto mógł zamówić taki portret, czy ma on coś wspólnego z Leonardem da Vinci, ale też czy wpłynął na wizerunek jednej z postaci książki "Alicja w Krainie Czarów".


***

Tytuł audycji: Jest taki obraz

Prowadzi: Michał Montowski

Gość: dr Grażyna Bastek (historyk sztuki)

Data emisji: 8.05.2016

Godzina emisji: 10.15

bch/mg
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wizja Rembrandta: Jezus jak Łazarz

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2016 11:00
- Pierwotna wersja "Zmartwychwstania" dokładnie odwzorowywała sceną biblijną. Ostateczny jego kształt to oryginalna interpretacja Rembrandtowska - podkreśliła dr dr Grażyna Bastek, opowiadając o jednym z pięciu obrazów cyklu pasyjnego, zamówionych do komnat księcia Frederika Hendrika Orleańskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Andrea Mantegna i pierwszy Chrystus w skrócie

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2016 16:00
– Nie było wcześniej w historii malarstwa przypadku, by Chrystusa pokazywać od strony stóp w tak dużym skrócie perspektywicznym – mówiła dr Grażyna Bastek o "Opłakiwaniu zmarłego Chrystusa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy Caravaggio za 120 mln euro jest autentyczny?

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2016 14:00
W Tuluzie w spadku otrzymanym przez pewną rodzinę znalazł się obraz przedstawiający Judytę odcinającą głowę Holofernesowi. Po niemal dwóch latach badań uznano go za dzieło Caravaggia...
rozwiń zwiń