Egzotyczna opera Bizeta na Festiwalu Beethovenowskim

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2017 14:02
Zapraszamy na transmisję z Filharmonii Narodowej, gdzie zabrzmi "Djamileh", jednoaktowa opera komiczna. Orkiestrą dyryguje Łukasz Borowicz.
Łukasz Borowicz
Łukasz Borowicz Foto: Joanna Mielniczuk/materiały prasowe

Djamileh (1871) jest efektem XIX-wiecznej mody na orientalizm, egzotykę, fascynację Bliskim Wschodem, która we Francji zaowocowała dziesiątkami utworów muzycznych, literackich i malarskich. Opera powstała na trzy lata przed słynną Carmen, a jej główna bohaterka, ukochana sułtana Harouna, również śpiewa mezzosopranem (usłyszymy Jennifer Feinstein). "To ponad wszystko piękna, bogata, znakomicie zinstrumentowana muzyka" – mówi dyrygent Łukasz Borowicz. I tym razem objął kierownictwo muzyczne nad kolejną odsłoną cyklu prezentującego mało znane opery, który od dziewięciu lat jest stałym punktem Wielkanocnego Festiwalu. Wykonanie opery realizowane jest we współpracy z Voice Opera Departement w Yale School of Music w Nowym Jorku.

Program:

Georges Bizet I Symfonia C-dur, Djamileh - opera komiczna w 1 akcie do libretta Louisa Gallet według wschodniej opowieści Namouna Alfreda de Musset (wykonanie koncertowe)

wyk. Orkiestra Filharmonii Poznańskiej, Poznański Chór Kameralny, dyr. Łukasz Borowicz, Bartosz Michałowski – przygotowanie chóru, Jennifer Feinstein – mezzosopran (Djamileh), Eric Barry – tenor (Haroun), George Mosley – baryton (Splendiano), Wojciech Pszoniak – narrator (Sprzedawca niewolników)

(XXI Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena, Filharmonia Narodowa, Warszawa)

W przerwie koncertu posłuchamy reportażu Moniki Zając z przygotowań do wystawienia wersji koncertowej opery Georgesa Bizeta.

***

Na audycję "Filharmonia Dwójki" w piątek (7.04) w godz. 19.30-22.00 zaprasza Marek Zwyrzykowski.

materiały prasowe/bch/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Malkovich, malarstwo, światowe orkiestry. 21. Festiwal Beethovenowski

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2017 10:41
- Na początku miałam wątpliwości, ale kiedy się dowiedziałam, że Orchester Wiener Akademie będzie realizować koncert z udziałem Johna Malkovicha, zapytałam, czy aktor przyjedzie do Polski. Cieszę się, że przyjął zaproszenie - podkreślała Elżbieta Penderecka, opowiadając o 21. Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Perianes: słuchanie cudzych interpretacji jest groźne

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 13:00
- Lubię po prostu otworzyć partyturę i zbliżyć się do utworu w jak najczystszy sposób, bez żadnych uprzedzeń, bez grającej mi w uszach wersji, którą kiedyś gdzieś usłyszałem - mówił w Dwójce znakomity hiszpański pianista, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pons: "Wyspa umarłych" to przede wszystkim nastrój

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 15:00
- Jedyna melodia, która nam zostaje w głowie po wysłuchaniu tego utworu to sekwencja "Dies Irae". Nic więcej, tu chodzi tylko o barwę - mówił o poemacie Sergiusza Rachmaninowa hiszpański dyrygent, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Świetlista postać w "Żywocie rozpustnika"

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2017 12:47
- Anne Truelove wierzy w dobro w ludziach. Nie jest ona jednak bohaterką tragiczną, ma w sobie wiele światła - mówiła Louise Alder, która na tegorocznym Festiwalu Beethovenowskim wcieliła się w jedną z głównych postaci "Żywota rozpustnika" Igora Strawińskiego.
rozwiń zwiń