X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Egzotyczna opera Bizeta na Festiwalu Beethovenowskim

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2017 14:02
Zapraszamy na transmisję z Filharmonii Narodowej, gdzie zabrzmi "Djamileh", jednoaktowa opera komiczna. Orkiestrą dyryguje Łukasz Borowicz.
Łukasz Borowicz
Łukasz Borowicz Foto: Joanna Mielniczuk/materiały prasowe

Djamileh (1871) jest efektem XIX-wiecznej mody na orientalizm, egzotykę, fascynację Bliskim Wschodem, która we Francji zaowocowała dziesiątkami utworów muzycznych, literackich i malarskich. Opera powstała na trzy lata przed słynną Carmen, a jej główna bohaterka, ukochana sułtana Harouna, również śpiewa mezzosopranem (usłyszymy Jennifer Feinstein). "To ponad wszystko piękna, bogata, znakomicie zinstrumentowana muzyka" – mówi dyrygent Łukasz Borowicz. I tym razem objął kierownictwo muzyczne nad kolejną odsłoną cyklu prezentującego mało znane opery, który od dziewięciu lat jest stałym punktem Wielkanocnego Festiwalu. Wykonanie opery realizowane jest we współpracy z Voice Opera Departement w Yale School of Music w Nowym Jorku.

Program:

Georges Bizet I Symfonia C-dur, Djamileh - opera komiczna w 1 akcie do libretta Louisa Gallet według wschodniej opowieści Namouna Alfreda de Musset (wykonanie koncertowe)

wyk. Orkiestra Filharmonii Poznańskiej, Poznański Chór Kameralny, dyr. Łukasz Borowicz, Bartosz Michałowski – przygotowanie chóru, Jennifer Feinstein – mezzosopran (Djamileh), Eric Barry – tenor (Haroun), George Mosley – baryton (Splendiano), Wojciech Pszoniak – narrator (Sprzedawca niewolników)

(XXI Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena, Filharmonia Narodowa, Warszawa)

W przerwie koncertu posłuchamy reportażu Moniki Zając z przygotowań do wystawienia wersji koncertowej opery Georgesa Bizeta.

***

Na audycję "Filharmonia Dwójki" w piątek (7.04) w godz. 19.30-22.00 zaprasza Marek Zwyrzykowski.

materiały prasowe/bch/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Malkovich, malarstwo, światowe orkiestry. 21. Festiwal Beethovenowski

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2017 10:41
- Na początku miałam wątpliwości, ale kiedy się dowiedziałam, że Orchester Wiener Akademie będzie realizować koncert z udziałem Johna Malkovicha, zapytałam, czy aktor przyjedzie do Polski. Cieszę się, że przyjął zaproszenie - podkreślała Elżbieta Penderecka, opowiadając o 21. Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Perianes: słuchanie cudzych interpretacji jest groźne

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 13:00
- Lubię po prostu otworzyć partyturę i zbliżyć się do utworu w jak najczystszy sposób, bez żadnych uprzedzeń, bez grającej mi w uszach wersji, którą kiedyś gdzieś usłyszałem - mówił w Dwójce znakomity hiszpański pianista, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pons: "Wyspa umarłych" to przede wszystkim nastrój

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 15:00
- Jedyna melodia, która nam zostaje w głowie po wysłuchaniu tego utworu to sekwencja "Dies Irae". Nic więcej, tu chodzi tylko o barwę - mówił o poemacie Sergiusza Rachmaninowa hiszpański dyrygent, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Świetlista postać w "Żywocie rozpustnika"

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2017 12:47
- Anne Truelove wierzy w dobro w ludziach. Nie jest ona jednak bohaterką tragiczną, ma w sobie wiele światła - mówiła Louise Alder, która na tegorocznym Festiwalu Beethovenowskim wcieliła się w jedną z głównych postaci "Żywota rozpustnika" Igora Strawińskiego.
rozwiń zwiń