X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Martin Haselböck: John Malkovich ma słuch absolutny

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2017 11:13
– Gdyby został muzykiem, osiągnąłby prawdopodobnie tyle samo, ile osiągnął jako aktor – mówił dyrygent, który na 21. Festiwalu Beethovenowskim poprowadził koncert Orchester Wiener Akademie z Johnem Malkovichem w roli narratora.
Audio
  • Martin Haselböck: John Malkovich ma słuch absolutny (Filharmonia Dwójki)
Dyrygent Martin Haselbck, sopran Marie Arnet i John Malkovich w Filharmonii Narodowej w Warszawie 5 kwietnia 2017 r.
Dyrygent Martin Haselböck, sopran Marie Arnet i John Malkovich w Filharmonii Narodowej w Warszawie 5 kwietnia 2017 r.Foto: PAP/Radek Pietruszka

Beethovenowski 1200.jpg
21. Wielkanocny Festiwal Beethovena w Dwójce

– Poznałem go w Los Angeles 15 lat temu. Zdecydowaliśmy się pracować razem, później dołączył też do nas Michael Sturminger, który napisał dla nas trzy utwory – opowiadał Martin Haselböck. Wspólnie z Johnem Malkovichem dyrygent prezentuje na całym świecie muzyczną "opowieść o seryjnym mordercy" z "ariami Mozarta, Beethovena, Glucka i Webera", historię Casanovy oraz "upiorne dzieło" o pewnym dyktatorze i jego wielkich organach.

Martin Haselböck bardzo chwalił aktora. – To wyjątkowy artysta, bardzo zaangażowany i, jak się okazuje, bardzo muzykalny. Co ciekawe, wcześniej nie miał żadnej styczności z muzyką klasyczną, ale teraz ma ku temu wiele okazji i odnajduje się w niej znakomicie – powiedział. - Ponadto lubi odwiedzać Polskę, dlatego bez wahania zgodził się na dzisiejszy koncert – dodał.

Dyrygent opowiadał także m.in. o programie koncertu na na 21. Festiwalu Beethovenowskim i o tym, jaki wpływ na jego współpracę z Johnem Malkovichem (oraz Jeremym Ironsem) ma fakt, że jest organistą.

***

Rozmawiał: Grzegorz Dąbrowski

Gość: Martin Haselböck (dyrygent, organista, założyciel Orchester Wiener Akademie)

Data emisji: 5.04.2017

Godzina emisji: 20.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

mc/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Perianes: słuchanie cudzych interpretacji jest groźne

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 13:00
- Lubię po prostu otworzyć partyturę i zbliżyć się do utworu w jak najczystszy sposób, bez żadnych uprzedzeń, bez grającej mi w uszach wersji, którą kiedyś gdzieś usłyszałem - mówił w Dwójce znakomity hiszpański pianista, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pons: "Wyspa umarłych" to przede wszystkim nastrój

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 15:00
- Jedyna melodia, która nam zostaje w głowie po wysłuchaniu tego utworu to sekwencja "Dies Irae". Nic więcej, tu chodzi tylko o barwę - mówił o poemacie Sergiusza Rachmaninowa hiszpański dyrygent, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń