X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Aspekt wykonawczo-interpretacyjny w twórczości Beethovena

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2019 08:48
W audycji "Beethoven 2020" rozmawialiśmy o wczesnej twórczości Ludwiga van Beethovena, ale w połączeniu z pewną legendą i tradycją wykonawczą.
Audio
  • Aspekt wykonawczo-interpretacyjny w twórczości Beethovena (Beethoven 2020/Dwójka)
Ludwig van Beethoven
Ludwig van BeethovenFoto: Shutterstock/Naci Yavuz

Aspekt wykonawczo-interpretacyjny wskazuje na fakt, że twórczość Beethovena była i jest stale obecna w repertuarach: od śmierci geniusza aż do naszych czasów. W audycji znalazło się miejsce na interpretacje historyczne, bowiem w tym wydaniu programu zaprezentowana została Serenada D-dur "Trio smyczkowe" op. 8 (interpretacja z roku 1960) z udziałem legendarnego skrzypka Jascha Heifetza – to doskonały przykład muzyki rozrywkowej z końca XVIII wieku, od której Beethoven również nie stronił.

Wysłuchaliśmy również Kwintetu Es-dur na obój, fagot i trzy waltornie w interpretacji Chamber Orchestra of Europe. To znakomity przykład muzyki kameralnej Ludwiga van Beethovena na instrumenty dęte.

***

Tytuł audycji: Beethoven 2020 

Prowadzi: Marcin Majchrowski

Data emisji: 3.10.2019

Godzina emisji: 22.00

am/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Adam Rozlach: 23. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena to prawdziwe święto muzyki

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2019 16:20
- Było to prawdziwe święto muzyki, także dla melomanów zagranicznych i radiosłuchaczy - mówi dziennikarz muzyczny Adam Rozlach. W "Muzycznej Jedynce" zdradza, Którzy festiwalowi artyści zrobili na nim największe wrażenie i dlaczego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Alexandre Kantorow: trudność powinna być na usługach muzyki

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2019 12:00
- Skomplikowanie techniczne utworu nie powinno nigdy pojawiać się na pierwszym planie. Słuchając, nigdy nie powinno się myśleć o tym, jakie to jest trudne - mówił w Dwójce francuski pianista, który wystąpił na festiwalu w Dusznikach-Zdroju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wczesne dzieła Ludwiga van Beethovena

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2019 12:35
Jego twórczość jest ogromna – prawie 140 opusowanych dzieł i ponad 200 nieopusowanych. I chociaż tak popularna, to nie oznacza, że doskonale znana. W audycji "Beethoven 2020" pojawią się wszystkie jego arcydzieła i najpopularniejsze utwory oraz tyle, ile zdoła się zmieścić utworów mniej znanych, co nie oznacza, że mniej ciekawych.
rozwiń zwiń