X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Królowa Wróżek", półopera Purcella

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2019 10:30
W "Operze pod gwiazdami" słuchaliśmy dzieła zaliczanego do gatunku "maski", dworskiego spektaklu na pograniczu baletu oraz przedstawienia dramatycznego.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Irina Alexandrovna

Dekady przed przybyciem Händla Henry Purcell uczynił Londyn jednym z najważniejszych ośrodków rozwoju barokowej opery. Co ciekawe, według oficjalnej historiografii "angielski Mozart" (on także był genialnym dzieckiem i zmarł młodo, w rezultacie... przeziębienia) skomponował zaledwie jedną prawdziwą operę, mianowicie "Dydonę i Eneasza". "Królowa wróżek", obok takich słynnych dzieł Purcella jak "Król Artur" czy "Indiańska królowa", należy już do zupełnie odrębnego gatunku, nazywanego "maską" lub "półoperą".

Właśnie tę kompozycję usłyszeliśmy w wykonaniu solistów oraz orkiestry i chóru pod batutą Paula McCreesha.

Program: Henry Purcell The Fairy Queen, Z. 629

Wyk. Gabrieli Consort & Players, Gillian Keith - sopran; Jessica Cale - sopran, Charlotte Shaw – sopran; Charles Daniels - tenor, Jeremy Budd - tenor, Ashley Riches – bas, Marcus Farnsworth -bariton, Corydon, dyr. Paul McCreesh

(27.07.2019, International Baroque Opera Festival, Beaune)

***
Tytuł audycji: Opera pod gwiazdami

Prowadziła: Klaudia Baranowska

Data emisji: 30.11.2019

Godzina emisji: 20.00

bch/am

Zobacz więcej na temat: Henry Purcell Klaudia Baranowska
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Patronkę muzyki najlepiej uczcili Brytyjczycy

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2014 21:00
W dniu świętej Cecylii wybraliśmy najlepsze nagrania utworu napisanego ku jej chwale przez Henry’ego Purcella. Zwyciężyło wykonanie z 1994 r.
rozwiń zwiń

Czytaj także

John Butt: wskrzeszanie muzyki dawnej to droga w przyszłość

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2018 12:55
- Wydaje mi się, że skończyły nam się pomysły na nową muzykę i dlatego musimy cofnąć się do przeszłości. Wykonawstwo historyczne jest jednym ze sposobów powrotu do korzeni naszej kultury – mówił w Dwójce ceniony dyrygent.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Natalia Kozłowska: "Dydona i Eneasz" jest jak mała czarna

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2019 17:56
- Tu w ciągu godziny dzieje się nie mniej niż w tych wielkich trzyaktowych, trzygodzinnych operach Haendla czy Vivaldiego. Wszystko jest tu skondensowane, to jest taka esencja - mówiła w Dwójce reżyserka.
rozwiń zwiń