Jak internet zmienił rynek muzyczny?

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2018 17:29
Od 2014 roku, wartość rynku muzycznego systematycznie rośnie. To dane z raportu Światowej Federacji Przemysłu Fonograficznego. Jak będzie rozwijał się rynek muzyczny na świecie i czy wszystko, co z nim związane przeniesie się do internetu?
Audio
  • Rewolucja przyszła z internetem. Jak zmienił rynek muzyczny? (Czat Czwórki)
Katarzyna Czechowska (Digital Marketing Menager w wytwórni muzycznej Kayax), Mery Spolsky (wokalistka, gitarzystka, producentka muzyczna), Michał Wieczorek (dziennikarz muzyczny)
Katarzyna Czechowska (Digital Marketing Menager w wytwórni muzycznej Kayax), Mery Spolsky (wokalistka, gitarzystka, producentka muzyczna), Michał Wieczorek (dziennikarz muzyczny)Foto: Martyna Ogonek/Czwórka

Młodzi twórcy muszą nauczyć się jak korzystać z dobrodziejstwa platform streamingowych. Dzięki platformom także wytwórnie muzyczne wiele uczą się o użytkownikach muzyki Katarzyna Czechowska

- Kijem Wisły nie zawrócimy. Internet wpisał się na stałe w nasz świat. Zmieniły się zwyczaje konsumowania muzyki. Wciąż mamy jeszcze dobrą sprzedaż na nośnikach fizycznych, ale internet wpłynął istotnie na zmianę chociażby modeli biznesowych - przekonywała Katarzyna Czechowska, Digital Marketing Menager w wytwórni muzycznej Kayax.

Kiedyś artysta skupiał się na tym, żeby przygotować materiał, który trafiał na nośnik fizyczny, dziś ten model się zmienił. Wydaje się single, które trafiają do serwisów internetowych Katarzyna Czechowska

- Moim zdaniem internet niczego nie zespół, a poprawił dostępność do muzyki - mówił Michał Wieczorek, dziennikarz muzyczny. - Pomógł muzyce uwolnić się od nośnika. Jedyne, czego teraz potrzebujemy do słuchania muzyki jest telefon z dostępem do internetu.

- Internet wypromował moją muzykę. Sprawił, że docieram do coraz większego grona odbiorców. Ta liczba jest nieporównywalna z ilością fanów, którzy mogli mnie poznać przychodząc na koncerty - dodawała artystka, Mery Spolsky. 

W jaki sposób współcześnie zarabiają artyści? Co oprócz zasięgów daje im internet? Jak zmienił branżę muzyczną? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy ze studia Czwórki.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotowała: Dominika Klimek

Goście: Katarzyna Czechowska (Digital Marketing Menager w wytwórni muzycznej Kayax), Mery Spolsky (wokalistka, gitarzystka, producentka muzyczna), Michał Wieczorek (dziennikarz muzyczny)

Data emisji: 6.09.2018

Godzina emisji: 16.08

ac

Czytaj także

"Tchnienia" - cztery dni w Bieszczadach poświęcone kulturze i muzyce

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2018 14:25
Pod koniec sierpia w Baligrodzie odbędzie się niezwykły festiwal. W zapierających dech okolicznościach przyrody będziemy mogli spotkać się z muzyką, sztuką i kulturą. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Różnorodność i powrót do korzeni na Wschód Kultury/Inny Wymiar w Białymstoku

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2018 15:59
"Wschód Kultury/Inny Wymiar" opowiada historię Podlasia. O żyjącej obok siebie mieszance kultur. Organizatorzy robią to poprzez muzykę, sztukę, film, społeczności, teatr i modę - na te segmenty została podzielona tegoroczna odsłona imprezy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jarek Wist: nie kopiuję utworów. Staram się w nich pokazać siebie

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2018 11:49
Przejmujące "My Way", legendarne "New York, New York", romantyczne "My Funny Valentine" - ponadczasowe przeboje Franka Sinatry, najpiękniejsze ballady niekwestionowanego króla swingu już niedługo będzie można usłyszeć na żywo w wykonaniu Jarka Wista i Darii Zawiałow.
rozwiń zwiń