X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Chrapiesz? Sprawdź, jak się pozbyć tej przypadłości

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2017 15:01
Jednym z najczęściej spotykanych zaburzeń snu jest chrapanie. Robi to niemal 10 mln Polaków, a połowa z nich nawet o tym nie wie.
Audio
  • Dlaczego chrapiemy i co zrobić, by zacząć spać długo i zdrowo? (Dzień Kobiet/Czwórka)
Sposoby na walkę z chrapaniem
Sposoby na walkę z chrapaniemFoto: Shutterstock.com/Africa Studio

Karolina Wincewicz Bezsenność często bywa następstwem określonych cech, jakie mamy: nadwrażliwości, neurotyzmu, lęków. Do tego dochodzi stresor, a potem czynniki utrwalające, które powodują nasilanie bezsenności

- Chrapanie nie jest jednostką chorobową, więc jeśli nie sprawia to komuś problemów, nie jest leczone. Wielu pacjentów jednak z powodu chrapania dotyka senność dzienna czy ogólne "rozbicie" - mówił laryngolog dr Jan Bardadin. Tłumaczył też, dlaczego chrapiemy i co z wiekiem dzieje się z naszym podniebieniem, czy językiem, co sprawia, że sen zaczyna być problemem. Jak przekonywał, podstawowymi technikami radzenia sobie z chrapaniem są… zabiegi chirurgiczne, czyli m.in. zwężenie dróg oddechowym. Na czym polegają, to tłumaczył w Czwórce.

W programie eksperci mówili także m.in., jak dbać o zdrowy sen. Jak przekonywała Karolina Wincewicz, ważne jest chodzenie spać i wstawanie o podobnych porach, co sprawi, że nasza wydajność podczas dnia będzie większa. Jak podkreślała, jedną z metod na szybkie zasypianie i mocny sen jest stosowanie "zasady trzech godzin". - Trzy godziny przed planowanym pójściem spać wyciszamy organizm, nie ćwiczymy, nie pijemy kawy i ograniczamy jedzenie. Unikamy dłuższych drzemek w ciągu dnia i rezygnujemy z leków nasennych. Dbamy też o temperaturę w pokoju - opowiadała ekspertka. Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy ze studia Czwórki, w której eksperci zdradzają także m.in., czy jest zasada "siedmiu dni w tygodniu", a także, dlaczego - chcąc uniknąć bezsenności - nie warto kłaść się wcześniej spać.

kobieta kwiaty 1200.jpg
Oddech jest ważny. Jak nas leczy powietrze?

***

Tytuł audycji: Dzień Kobiet

Prowadzą: Karina Terzoni i Aleksandra Jasińska

Goście: dr Jan Bardadin (laryngolog z Centrum Medycznego MML), Karolina Wincewicz (psychoterapeutka i trenerka snu)

Data emisji: 10.03.2017

Godzina emisji: 6.28

kd/kul


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak przytulanie pomaga nam w życiu?

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2016 10:42
Dotyk jest wyjątkowo ważny dla naszego rozwoju, inteligencji i zdrowia. - Z przytulania nie można, nie powinno się wyrastać, ono jest bardzo istotne przez całe życie - mówiła seksuolog Izabela Dziugieł.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ile snu potrzebuje człowiek?

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2017 15:42
Jak długo powinieneś spać, by rano czuć się dobrze i mieć dużo energii?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wewnętrzna jędza. Kim ona jest i jak ją ujarzmić?

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2017 11:30
- Jędza to jest nasza fałszywa wewnętrzna przyjaciółka, która nie wierzy w nasze zdolności i próbuje nas asekurować przed upadkiem - tłumaczyła w Czwórce Joanna Godecka, coach i terapeutka.
rozwiń zwiń