Zimowe treningi na świeżym powietrzu. "Warto się zmotywować"

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2021 10:53
- Zarówno początkującym, jak i doświadczonym sportowcom mądrze przeprowadzony trening wyjdzie na zdrowie, poprawi odporność i kondycję - mówi trener Mateusz Zimoch. Jak zdobyć się na ćwiczenia "pod chmurką", gdy temperatury na zewnątrz spadają poniżej zera?
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/baranq

Morsowanie 663 Galus.jpg
Morsowaliśmy, zanim to było modne! Czwórka w zimowej kąpieli

Za oknem mróz, a wielu z nas, zamiast biec na trening, woli zostać pod ciepłym kocem na kanapie. To, jak przekonuje trener personalny Mateusz Zimoch, duży błąd, bo ćwiczenie na zimowym świeżym powietrzu może być nie tylko przyjemnością, ale i świetnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. 

Posłuchaj
04:49 Czwórka/rozbiegani zimowy trening 15.01.2021.mp3 Jak zmotywować się do zimowych treningów na zewnątrz? (Rozbiegani/Czwórka) 

- Siedzimy w domach i mamy za mało ruchu, a oprócz wirusa zaczyna nam grozić coraz więcej chorób cywilizacyjnych, jak cukrzyca czy nadciśnienie - mówił ekspert. Jak przyznał, mroźna zima to świetny czas, by zacząć swoją przygodę ze sportem. - Im dalej jesteśmy od "zwyczajnych" warunków trenowania, tym większą pracę musi wykonać nasz organizm, by utrzymać normalne funkcjonowanie, czyli nie wychłodzić się. Wówczas spalamy po prostu dużo więcej kalorii - mówił ekspert. - Warto - nawet w spoczynkowych warunkach - ubierać się lżej albo wietrzyć pomieszczenia, w których przebywamy.  

Sprawdź także:

Niestety, z czasem do zimna nasz organizm się przyzwyczai. - Dzięki temu oczywiście wzmocnimy swoją odporność, jednak wtedy zaczniemy szukać bardziej skrajnych metod na trening, na przykład... morsowania - mówił trener. Zaznaczał, że podczas uprawiania sportów w tak ekstremalnych warunkach należy pamiętać o rozgrzewce. - Zwłaszcza w przypadku osób początkujących. Ich organizmy nie są przygotowane do tego, by utrzymać parametry w skrajnych warunkach, więc taki trening może zadziałać odwrotnie - tłumaczył Mateusz Zimoch. Dlatego, choć na dłuższą metę morsowanie jest super zdrowe, warto zacząć od umiarkowanej aktywności, na przykład spacerów. 

Czytaj także:

***

Tytuł audycji: Rozbiegani

Prowadzi: Karina Terzoni

Materiał przygotowała: Adrianna Janiszewska

Data emisji: 15.01.2020

Godzina emisji: 09.47

kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Psycholog sportu: motywacja to siła, która pozwala przekraczać granice

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2018 14:54
- Trening mentalny to rozwijanie umiejętności z zakresu psychologii, które mogą być przydatne w sporcie. Pomagamy zawodnikowi w osiągnięciu sukecsu i nauczenia się czerpania radości z uprawianej dyscypliny - mówiła dr Martyna Nowak, psycholog sportu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dziewczyny boksują. "Dla kondycji i wolnej głowy"

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2020 18:50
Współpracowała z magazynami "Vogue", "L'officiel" czy "Harper's Bazaar", ale dziś równie bliski jak modowy wybieg, jest dla Magdy Jagnickiej bokserski ring.
rozwiń zwiń