Prawa konsumenta. Jak zwrócić towar do sklepu?

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2016 15:54
Czy możemy zwrócić nietrafiony prezent, gdy nie mamy paragonu? A czy będzie to możliwe, gdy zakupimy towar w promocji? Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi w Czwórce.
Audio
  • Prawa konsumenta - omawia Karol Brunejko (Dajesz radę/Czwórka)
Co wolno klientowi w sklepie? O tym między innymi rozmawialiśmy w Czwórce
Co wolno klientowi w sklepie? O tym między innymi rozmawialiśmy w CzwórceFoto: Glow Images/East News

Zobacz także
zakupy online 1200 panthermedia.jpg
Zakupy w sieci - bezpieczne i 24 godziny na dobę?

Jak przekonywał w Czwórce prawnik Karol Brunejko nie każdą zakupioną rzecz można oddać lub wymienić. A klienci nie zawsze znają swoje prawa i często upominają się o przywileje, które im nie przysługują. - Normą w dużych sklepach jest możliwość oddawania zakupionych przedmiotów, bo przestały nam się podobać, ale to są wewnętrzne regulacje danej korporacji, a nie przepisy prawa - przekonywał Brunejko.

Jak przekonywał, wbrew powszechnej opinii paragon wcale nie są nam niezbędny, by dokonać zwrotu towaru. - Możemy też przedstawić świadka zakupu, albo wyciąg z karty kredytowej - mówił ekspert. A czy możemy zwrócić towar, który nabyliśmy w promocji? I ile czasu mamy na podjęcie decyzji o zwrocie, bądź wymianie danego sprzętu?

Karol Brunejko Argument, że towar "nie podoba mi się" działa tylko wówczas, gdy zakupów dokonaliśmy przez internet, czyli nie widząc go w rzeczywistości. Jednak wewnętrzne przepisy danego sklepu mogą stanowić inaczej

W programie rozwiewaliśmy wątpliwości dotyczące także m.in. pracy w dni świąteczne: czy pracując wówczas przysługuje nam dodatkowy dzień wolny? Jaka stawka wtedy powinna obowiązywać? A co, jeśli ktoś na ulicy nieumyślnie uszkodzi nasze ubranie, zbije okulary czy wyrządzi jakąś inną stratę - możemy żądać rekompensaty? Zapraszamy do wysłuchania nagrania rozmowy z ekspertem.

***

Tytuł audycji: "Dajesz Radę"

Prowadzi: Justyna Majchrzak

Gość: Karol Brunejko (Akademicka Poradnia Prawna Fundacji Universitatis Varsoviensis) 

Data emisji: 29.11.2016

Godzina emisji: 14.05

kd/jsz

Czytaj także

Polak w sklepie. Jakimi jesteśmy konsumentami?

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2014 16:43
Czy dla naszych rodaków ważniejsza jest jakość, czy cena towaru? O tym porozmawiamy w Czwórkowej audycji "Się mówi".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nietrafiony prezent mikołajkowy? Sprawdź, co ci wolno!

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2015 16:54
- Wbrew powszechnej opinii nie każdy towar, kupiony w sklepie, można zwrócić. To mit! - mówił Karol Brunejko z Akademickiej Poradni Prawnej Uniwersytetu Warszawskiego.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zakupoholizm. Gdy głód zakupów nie pozwala normalnie żyć

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2016 16:10
– Jeśli nie będziemy kupować, będziemy podenerwowani. To uczucie porównywalne do fizycznego głodu - pojawi się rozdrażnienie, zacznie nas boleć głowa, albo brzuch - mówiła o objawach zakupoholizmu psychoterapeutka Katarzyna Kucewicz.
rozwiń zwiń