Influencer jako zawód - czy potrzebne jest nowe prawo?

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2025 15:11
W środowy wieczór podczas audycji "Bez tabu" będziemy rozmawiać o influencer marketingu. Ta prężnie rozwijająca się gałąź internetowej działalności w świetle prawa nie jest jeszcze oficjalnym zawodem. Czy influencerzy potrzebują nowego prawa? Co o tym sądzą eksperci?
Influencer jako zawód
Influencer jako zawódFoto: Shutterstock

Dzieci i młodzież coraz częściej swoich autorytetów szukają w sieci. Wyroczniami i drogowskazami stają się influencerzy. To oni nierzadko wypowiadają się na ważne tematy - medyczne, światopoglądowe czy polityczne.

Tymczasem działalność influencerów nie jest objęta żadnymi konkretnymi ramami prawnymi, bo... ten zawód formalnie nie istnieje. Nowo powstałe Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu chce to zmienić i wpisać influencera na listę zawodów. Co by to oznaczało w praktyce? I na czym właściwie polega ta praca "od kuchni"?


Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez SPIM (@spim_org)


Gośćmi Marty Zinkiewicz w środę będą:

  • Marta Ślendak, wiceprezeska Stowarzyszenia Profesjonalistów Influencer Marketingu,
  • Karol Jachymek, kulturoznawca, ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych, komunikacji w nowych mediach i trendów w popkulturze, Uniwersytet SWPS,
  • Olaf Kuitkowski, Problem Solving Specialist w agencji Rokmates,
  • Dagmara Kokoszka-Lassota, psycholog i specjalistka ds. mediów społecznościowych,
  • Julia Ziółkowska, @livebetterpl.

***

Na audycję z cyklu "Bez tabu" w środę (28.05) o 20.00 zaprasza Marta Zinkiewicz

kajz/k

Czytaj także

Jakub Wątor: dziś mamy do czynienia z pierwszą epoką influencingu

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2024 14:14
Afery, dramy, imby - tym żyją influencerzy. Ich świat w swojej książce "Influenza. Mroczny świat influencerów" opisuje Jakub Wątor. Swoją opowieść rozpoczął od lat 2015-16, bo tak datowany jest początek influencingu w Polsce. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dzieci i młodzież w świecie dezinformacji

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2024 18:14
Jak mówi Andrzej Rylski z Państwowego Instytutu Badawczego NASK, pokolenie Z najbardziej ufa influencom i innym znanym osobowościom internetowym. Co więcej, przedstawiciele tej grupy poświęcają najmniej czasu na weryfikację informacji. Jak młodzi ludzie radzą sobie w świecie pełnym nieprawdziwych informacji i fake'ów?
rozwiń zwiń