X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jedz dobrze i świadomie. Jak układać dietę?

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2016 18:10
Na dietę przechodzimy najczęściej, żeby schudnąć lub poprawić kondycję. Według statystyk każdego roku co trzeci Polak jest na diecie, natomiast rynek spożywczy elastycznie, dopasowuje się do naszych potrzeb, podsuwając coraz to nowe rozwiązania.
Audio
  • Radzimy co jeść, aby dobrze się odżywiać (Czat Czwórki/Czwórka)
Najlepsza codzienna dieta opera się przede wszystkim na prostocie i na jedzeniu przy stole
Najlepsza codzienna dieta opera się przede wszystkim na prostocie i na jedzeniu "przy stole"Foto: pixabay/jill111

- Na diecie jesteśmy zawsze, chodzi o to żeby ją odpowiednio dostosować do naszych potrzeb i wypracować właściwe nawyki żywieniowe. Zwykle jemy za dużo, nie wtedy kiedy trzeba i nie to co trzeba. Odpowiednie żywienie to zrozumienie własnego ciała - mówi zaproszona przez Czwórkę dietetyczka i psycholożka, Zuzanna Antecka.

Wśrod diet coraz większą popularność zyskuje ostatnio tak zwana "dieta pudełkowa", która polega na tym, że ktoś inny układa za nas plan posiłków i dostarcza nam je codziennie rano gotowe pod drzwi. - Dieta pudełkowa może być wygodna. Na przykład w momentach wzmożonej pracy albo, gdy chcemy osiągnąć konkretny cel związany z naszą sylwetką. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie długoterminowe - podkreśla psycholożka i psychoterapeutka Dorota Minta.

Obie zaproszone przez Czwórkę specjalistki twierdzą, że jedzenie, oprócz najbardziej podstawowych ról fizjologicznych, pełni także istotne funkcje społeczne. - Należy jednak uważać, żeby nie stało się ono dla nas sensem życia - alarmują. Wtedy możemy mieć do czynienia z poważnymi zaburzeniami w odżywianiu. Jak im zapobiegać i co to znaczy dobrze się odżywiać? O to między innymi zapytaliśmy nasze specjalistki, z którymi rozważaliśmy także jaki wpływ na nasze nawyki jedzeniowe wywiera marketing spożywczy i jak się przed nim bronić.  

***

Tytuł audycji: "Czat Czwórki"

Prowadzi:  Piotr Firan

Materiał: Michał Piwowarek

Goście: Dorota Minta (psycholożka i psychoterapeutka) i Zuzanna Antecka (specjalistka do spraw żywienia, dietetyczka i psycholożka)

Data emisji: 23.09.2016

Godzina emisji: 15.07

jsz/gs

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

10 kroków, by cieszyć się dobrym życiem

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2016 10:50
- Przygotowałyśmy kompleksowy program dla zdrowia, bo choć już wiele na ten temat powiedziano, ciągle popełniamy błędy na drodze do lepszego i zdrowszego życia - przekonują autorki kampanii "Zadbaj o zdrowie - kompleksowo!" .
rozwiń zwiń

Czytaj także

Uzależnieni od cukru. "Jest nie tylko w ciastkach, ale też w keczupie"

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2016 17:30
32 łyżeczki - tyle cukru w codziennych posiłkach spożywa przeciętny Kowalski. Zjadamy go dwa razy więcej niż zaleca Światowa Organizacja Zdrowia, alarmują badania.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skórka na owocach i warzywach - jest zdrowa, czy nie?

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2016 13:34
- Dla owoca skórka stanowi ochronę. Z naszego punktu widzenia - składa się z większej ilości warstwy lipidowej niż miąższ w środku - tłumaczyła Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyczka z Instytutu Żywności i Żywienia.
rozwiń zwiń