Świąteczne witryny - jak przyciągnąć klientów?

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2022 12:30
Trwa przedświąteczny szał zakupów. W tym okresie sklepowe witryny zamieniają się w prawdziwe dzieła sztuki. Zapraszają do wejścia kupujących, kusząc ich zachwycającymi stylizacjami.
Szczególnie w okresie świątecznym witryny sklepów przyciągają dekoracjami.
Szczególnie w okresie świątecznym witryny sklepów przyciągają dekoracjami.Foto: shutterstock/Diego Grandi

Święta to najważniejszy czas dla handlowców i klientów, każdy sklep chce stworzyć niepowtarzalny, świąteczny klimat i przyciągnąć do siebie jak najwięcej kupujących. Nie tak łatwo wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji. Witryny muszą spełniać funkcją dekoracyjną, ale też wprowadzać nastrój. Obok klasycznych dekoracji z mikołajem, reniferami, choinkami i bombkami, pojawiają się bardziej wyrafinowane wystawy.


Piernikowy świat

Wiele sklepów korzysta z projektantów witryn, ale światowe, bardziej rozpoznawalne i luksusowe marki zatrudniają sztab profesjonalistów. Witryny świątecznie nie zawsze są dekorowane klasycznie - niektóre z nich to prawdziwe dzieła sztuki, których projekt i przygotowanie trwa kilka miesięcy. Tak jest m.in. w Londynie, do którego z przedświąteczną wizytą udała się Malwa Rytych-Wardzyńska - projektantka witryn sklepowych.

- Te projektu czasem różnią się od tych, które mamy w Polsce. W Londynie zdarzają się olbrzymie domy handlowe, które mają nawet 40 witryn, a każda z nich jest inaczej zaprojektowana - opowiada. - Jeden ze słynnych domów handlowych w tym roku oddał witryny do dyspozycji jednej ze znanych marek modowych, która stworzyła z jego siedziby prawdziwy piernikowy świat.  

W bajkowych dekoracjach eksponowane są ubrania, torebki i akcesoria firmy, a całości dopełniają ruchome elementy. - Nie tylko witryny, ale również fasada tego domu handlowego została udekorowana "piernikowymi" dekoracjami - mówi rozmówczyni Weroniki Puszkar. - Do tego dochodzi stylowe oświetlenie. Całość robi naprawdę wrażenie domku z piernika.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez waffle phinya (@waffleflefle)

Źr. Instagram/Harrods


Kusić zapachem

Niektóre sklepy, żeby lepiej oddać magię świąt, stosują zabiegi znane pod nazwą marketingu zapachowego. Po wejściu do sklepu klientów otula np. rozkoszny zapach piernika, cynamonu, pomarańczy, który bardzo kojarzy się z Bożym Narodzeniem.

Projektanci używają różnych zabiegów, żeby ich świąteczne wystawy były też uniwersalne. - Czasem moje witryny są bardziej zimowe niż świąteczne - tłumaczy projektantka. - Ich plusem jest to, że mogą dłużej "pożyć", bo święta to okres dość charakterystyczny, który mija 6 stycznia, a dekoracje świąteczne stają się nieaktualne.


Posłuchaj
10:04 Czwórka/Czat Czwórki - witryny świąteczne 15.12. 2022.mp3 O witrynach świątecznych opowiada projektantka Malwa Rytych-Wardzyńska (Czat Czwórki/Czwórka)

 

*** 

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Robert Grzędowski

Materiał: Weronika Puszkar

Data emisji: 14.12.2022

Godzina emisji: 15.12

aw/kor

Czytaj także

Skąd wzięła się nazwa Betlejem?

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2021 13:40
Betlejem położone jest w zachodniej części Judei w Autonomii Palestyńskiej. Z języka hebrajskiego słowo "betlejem" oznacza "dom chleba", po arabsku zaś - "dom mięsa". Prawdopodobnie właśnie z tradycji rolniczych związanych z tym miejscem wzięła się więc jego nazwa.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Domek z teledysku "Last Christmas" do wynajęcia!

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2022 12:44
Dom zlokalizowany jest w szwajcarskim kurorcie narciarskim Saas-Fee, mieści się w nim schronisko Schliechten. To tam został nagrany teledysk do piosenki "Last Christmas" - świątecznego superhitu duetu Wham!
rozwiń zwiń