X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Fenomen mukbangów. Oni jedzą, ty patrzysz

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2019 11:26
Korea Południowa może pochwalić się k-popem, kosmetykami czy najszybszym internetem na świecie. Do tej listy dołączają też mukbangerzy. 
Audio
zdj. il.
zdj. il.Foto: shutterstock/Ursula Ferrara

W Korei Facebook i Instagram już dawno są niemodne, bo największą popularnością cieszy się obecnie YouTube, a dokładnie mukbang, czyli filmiki, w których ich autorzy jedzą przed kamera. To kolejny sposób na zarabianie pieniędzy bez wychodzenia z domu.  

- Mukbang początkowo był popularny tylko w Azji. W Japonii i Korei powstawały pierwsze nagrania, w których autorzy pokazywali w internecie, jak jedzą niezdrowe potrawy oraz ogromne ilości jedzenia - opowiada prowadząca audycję Ada Janiszewska. - Nazwa "mukbang" pochodzi z języka koreańskiego - to połączenie słów "meongneun" - jeść i "bangsong" czyli transmisja - dodaje. 

W Korei jedzenie jest troszkę jak rozmowa. Mukbang może być formą rozmowy, kontaktu. Portale streamingowe są tu bardzo pomocne, bo można rozmawiać z prowadzącymi mukbang Błażej Grygiel

Mukbungi są niemal naturalną konsekwencją licznych koreańskich kanałów na YouTube, w których młodzi ludzie dzielili się filmikami z życia codziennego. Wielu z nich zaczęło jeść podczas nagrywania, a to spotkało się z dużym zainteresowaniem. Dziś mukbang przyciąga kilka tysięcy internatów dziennie. 

- Zanurkowałem w świat mukbangów na YouTube, ale też poczytałem. Żeby zrozumieć ten świat trzeba się troszeczkę wczytać, złapać szerszy kontekst - mówi Błażej Grygiel, dziennikarz i kulturoznawca. - Nie najadłem się, pozostałem głodny. Na początku byłem lekko zdziwiony, bo jestem obciążony pewnym kontekstem kulturowym. Dla nas obżarstwo przed kamerą jest dziwne, bo w naszej kulturze jedzenie jest rzeczą na tyle ważną i trochę świętą, obżarstwo tratujemy jako coś w złym tonie - dodaje.

Mukbangi to też forma zarobku. Jak wyglądają te płatności? Czego widzowie oczekują od mukbangów? Czym różnią się amerykańskie mukbangi od koreańskich? Czy te filmiku mają umilać nam samotne posiłki, a może chodzi o coś zupełnie innego? O tym m.in. w nagraniu audycji. 

***

Audycja: Mukbang po polsku

Prowadzący: Adrianna Janiszewska

Goście: Błażej Grygiel (dziennikarz i kulturoznawca), Katarzyna Kucewicz (psycholog)

Data emisji: 26.12.2019

Godzina emisji: 14.10

pj/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Blowek wygrał polski internet. "Wciąż lubię to, co robię"

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2019 13:30
Blowek, czyli Karol Gązwa właśnie umocnił się na 1. pozycji polskiego YouTube'a, stając się pierwszym w historii twórcą z 4 mln subskrypcji w naszym kraju. - Cały czas dorastam, rozwijam się - mówił w Czwórce.   
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Pycipolo". Nowa formuła kanału, szerszy zakres tematyczny

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2019 15:33
Autor "Pycipolo" wcześniej przez kilka lat prowadził popularny na polskim YouTubie kanał "Inna historia" skupiający się wokół tematów związanych z przenikaniem historii do kultury popularnej. Projekt oficjalnie zakończył się kilka miesięcy temu. Jak wyjaśniał, postanowił skupić się na innej formule.
rozwiń zwiń