X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Polskie Radio

Otwartość i ciekawość w kreowaniu rzeczywistości

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2018 14:00
Przesiębiorcze dziecko to takie, które jest otwarte, lubi eksperymentować, nie poddaje się gdy pojawiają się porażki. Nie stoi życiowo w miejscu, lecz wciąż próbuje kreować swoją rzeczywistość i zmieniać ją na lepszą, dla siebie i dla innych.
Audio
  • Jak kreować swoją rzeczywistość i zmieniać ją na lepszą od najmłodszych lat. (Strefa rodzica/Polskie Radio Dzieciom)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Pierwszą namiastką do  budowania w dziecku przesiębiorczości są osoby dorosłe, zwłaszcza rodzice, którym uważnie przyglądają się dzieci.

- W pierwszych latach życia, dzieci bardzo naśladują dorosłych. Jeśli rodzic będzie się angażował w rożne działania, które niekoniecznie przynoszą wymierne zyski, ale będą ukierunkowanie na osiągnięcie celu, to tym samym zaangażuje w nie dziecko. Jeżeli zaś rodzicom zależy na tym, aby dziecko było otwarte na świat, chciało eksperymentować, nie poddawało się gdy coś mu nie wyjdzie, to warto pokazywać mu rozwiązania poprzez swoje działania. W ten sposób rodzic daje dziecku pole do działania.

Na tym właśnie polega rola wspierająca rodziców. Ponieważ dzieci przechodzą przez różne etapy w swoim życiu, najpierw się buntują, później bardzo czegoś chcą, a następnie już tego nie chcą bo ta jedna aktywność przeszkadza im w realizacji innych pomysłów, to ważne jest, żeby dzieci w tym nie ograniczać – powiedziała Ewa Świerżewska, autorka książki ”Wszystko dla Klary”, gość Polskiego Radia Dzieciom.

Życiowe przykłady

Doskonałym przykładem przedsiębiorczości jest inicjatywa zorganizowania i zagrania koncertu charytatywnego przez grupę bardzo młodych, przedsiębiorczych przyjaciół. Wiktor, Ludwika, Kuba, Franek i Krzysiek postanowili zrobić coś niebanalnego. Połączyli swoją pasję, którą jest muzyka, z pomaganiem starszym osobom. Zorganizowali koncert w warszawskim klubie Stodoła, podczas którego wystąpią zarówno oni – jako najmłodsze pokolenie oraz muzycy starsi o ponad pięć dekad. Ci młodzi muzycy z powodzeniem grają także koncerty w domach opieki społecznej.

- Grupy odbiorców szukaliśmy przez pewien czas, i ostatecznie ustaliliśmy, że to właśnie osoby starsze będą mogły czerpać z naszych koncertów najwięcej. Mogliśmy grać np. dla przedszkolaków, ale stwierdziliśmy, że najstarsze pokolenie będzie pamiętało nasze występy dużo dłużej. W piątki jeździmy do nich i gramy taką muzykę, która będzie im przypominała młodość – powiedział Jakub Borkowski, manager zespołu, gość ”Strefy rodzica”.

- Muzyka jest naszą pasją, więc te koncerty są połączeniem czegoś, co naprawdę kochamy robić, z czymś, co może innym sprawić radość – powiedziała Ludwika Ludew, wokalista.

- Po niektórych koncertach osoby starsze opowiadały nam o swoich marzeniach i o swoim życiu. Dzięki temu postanowiłem, że zrobimy coś więcej. Znalazłem fundację, dzięki której zbieramy 1 % podatku na spełnienie marzeń osób starszych. Znalazłem drukarnię, która zgodziła się wydrukować ulotki za darmo, a potem pojawił się pomysł zorganizowania koncertu charytatywnego, na który będą zaproszone inne zespoły. Na tym koncercie będziemy mogli razem grać o spełnienie ich marzeń powiedział Kuba, dodając na koniec, że to jego mama zainspirowała go do takiego sposobu działania. Od dziecka przybliżała mu świat pomagania innym.

Więcej w załączonej audycji.

"Strefa rodzica" w Polskim Radiu Dzieciom, od poniedziałku do piątku od 21.00 do 23.00.

jo

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Majsterkowanie i inne aktywności z dzieckiem

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2018 10:39
 Majsterkowanie jako forma kreatywnego spędzenia czasu i sposób na naukę powraca do łask. Rozwija nie tylko motorykę małą dziecka, ale także jego kompetencje i umiejętności psychofizyczne. Dużo dobrego kryje się pod tym hasłem. Co zatem można zmajsterkować, jak to zrobić i gdzie? O tym w bieżącym wydaniu audycji „Strefa rodzica”, którą poprowadził Mikołaj Foks.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skandynawskie wychowanie dzieci

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2018 14:55
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nauczyciel w świecie nowych technologii

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2018 12:00
Programowanie staje się coraz bardziej pożądaną na rynku pracy umiejętnością. Dlatego powstaje coraz więcej miejsc i kursów, gdzie można się go nauczyć. Od niedawna weszło ono nawet do podstawy programowej w szkole podstawowej.
rozwiń zwiń