X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Kultura

"Zaangażowany" Clooney

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2007 07:00
Do kin wchodzi nowy, "zaangażowany" film Georga Clooneya, a także adaptacja horroru Stevena Kinga - "1408", zatopiony w średniowieczu film fantasy - "Beowulf" i szwecka tragikomedia "Do ciebie człowieku".
Audio

Do kin wchodzi nowy, "zaangażowany" film Georga Clooneya, a także adaptacja horroru Stevena Kinga - "1408", zatopiony w średniowieczu film fantasy - "Beowulf" i szwedzka tragikomedia "Do ciebie czlowieku".

W Jedynkowym „Magazynie filmowym”, z krytykiem filmowym Magdą Michalską z „Dziennika” rozmawiają: Antoni Opolski i Tomasz Pamrów.

Natomiast o najnowszym obrazie Roya Anderssona „Do ciebie człowieku”, w magazynie Ryszarda Jazwinskiego „Trójkowo, filmowo”, opowiada dystrybutor filmowy – Jakub Duszyński.


MICHAEL CLAYTON, reżyseria Tony Gilroy, obsada: George Clooney, Tom Wilkinson, Tilda Swinton, Sydney Pollack

''

Głównym bohaterem amerykańskiego dramatu jest prawnik - Michael Clayton. Mężczyzna pracuje w jednej z największych kancelarii prawniczych w Nowym Jorku i jest specjalistą od tak zwanej „brudnej roboty”. Do jego zadań należy naprawianie błędów popełnionych przez wpływowych i bogatych klientów kancelarii. Clayton umiejętnie wycisza sprawy przypadkowych wypadków drogowych, skandali obyczajowych i innych niefortunnych sytuacji, mogących zburzyć dobry wizerunek polityków i koncernów przemysłowych. Pewnego razu trafia na sprawę, która zdaje się przerastać jego spryt i umiejętności. Przeciwko dużej firmie chemicznej U/North z obciążającymi zeznaniami występuje kolega Claytona - prawnik Arthur Edens. Główny bohater filmu staje nagle przed dylematem: powstrzymać szlachetne intencje kolegi i sprzeniewierzyć się ideałom swego ojca – policjanta, czy może stanąć po stronie poszkodowanych przez U/North osób?

Clayton nie jest prawnikiem sensu stricto. Nie występuje w rozprawach, ale załatwia trudne sprawy. Na początku miał ambicje zostać typowym prawnikiem, ale stał się swoistym najemnikiem, dozorcą. Claytona spotykamy w chwili, gdy jest najbardziej wrażliwy i zauważa w końcu swoje wady. Rozumie, jak niewiele udało mu się osiagnąć z tego, co sobie zamierzył, będąc młodym człowiekiem - mówi o Michaelu Claytonie odtwórca tej roli – George Clooney. (2,54 MB)

„Michael Clayton” jest jedną z lepszych propozycji na ten tydzień. To bardzo zręczna, solidna, inteligentna i do tego bardzo zaangażowana rozrywka. Wprawdzie grzeszy trochę prostym przesłaniem, ale bardzo dobrze wpisuje się w amerykańską tradycję kina obywatelskiego. Grający główną rolę George Clooney buduje wizję aktora przystojnego i ładnego, a równocześnie poważnie myślącego o problemach tego świata – ocenia film krytyk – Magda Michalska. (5,99 MB)


1408, reżyseria: Mikael Hafstrom, obsada: John Cusack, Samuel L. Jackson, Mary McCormack, Tony Shalhoub

''

Nakręcony na podstawie scenariusza Stevena Kinga thriller Hafstroma, opowiada mroczną historię pewnego pokoju w jednym z nowojorskich hoteli. W tajemniczych okolicznościach zginęło lub popełniło w nim samobójstwo sześćdziesiąt osób. O tym przykrym fakcie dowiaduje się Mike Enslin – na co dzień zajmujący się pisaniem horrorów. Pisarz przez lata podważał w swych książkach istnienie zjawisk ponadnaturalnych. Jak dotąd jego przekonań nie podważyła jeszcze żadna paranormalna sytuacja. Nie znalazł dowodów na życie po życiu, istnienie duchów i nawiedzonych domów. Jego pewność zostaje zachwiana z chwilą, gdy postanawia przenocować w mrocznym pokoju 1408. Noc spędzona w hotelu przeobraża Enslina ze skrajnego sceptyka, w gorącego orędownika istnienia zjawisk ponadnaturalnych.

Jest to bardzo porządny horror. Mimo że korzysta ze starego anturażu horrorowego - jak wypadające trupy, samozapalające się sprzęty elektryczne - ma w sobie jeszce drugie dno. Pokój 1408 - w którym nikt nie przeżył dłużej, niż godzinę - okazuje się ostatecznie złem wcielonym, które wyzwala w człowieku najgorsze lęki i wspomnienia. W pewnym momencie razem z boheterem nie jesteśmy w stanie uciec z jego własnej głowy. To jest najbardziej przerażające. Film ma jeden mankament. Zbyt wyeksponowany jest mistyczny wątek utraty i powrotu do wiary, poczucia straty i ukojenia po niej – podsumowuje horror Magda Michalska. (8,49 MB)


BEOWULF, reżyseria: Robert Zemeckis, występują: Ray Winstone, Crispin Glover, Angelina Jolie, Anthony Hopkins, Robin Wright Penn

 

''

Najnowszy film zdobywcy Oscara - Roberta Zemeckisa, to ekranizacja eposu z czasów wielkich bohaterów. Akcja obrazu rozgrywa się w VI wieku. Legendarny wojownik Beowulf przybywa na dwór króla Hrothgara, gdzie dowiaduje się o istnieniu potwora o imieniu Grendel. Bestia-ludojad sieje spustoszenie wśród poddanych duńskiego władcy. Beowulf rzuca wyzwanie potworowi, doprowadzając ostatecznie do jego śmierci. Czyn ten ściąga na dzielnego Wikinga pasmo udręk i kłopotów. Zemstę na wojowniku obiecuje sobie równie uwodzicielska, jak i bezwględna matka potwora. W produkcji Zemeckisa na uwagę zasługują wspaniałe, powstałe w oparciu o najnowsze technologie animacje, których współautorem jest nasz rodak - Maks Naporowski.

Obraz Roberta Zemeckisa z pozoru wygląda na fabularny film. Tworzymy animacje i nagrywamy ruchy aktorów tak, aby wyglądało to bardzo realistycznie. Jest to nowa rzecz, bo dotychczas robiliśmy animacje w stylu „Shreka” czy „Open Season” („Sezonu na misia”). Ten film to w pewnym sensie eksperyment Roberta Zemeckisa – mówi współautor animacji filmu „Boewulf” – Maks Naporowski. (1,8 MB)

Treść filmu wydaje się nie pasować do naszych szybkich i bardzo ekscytujących czasów. Przez dziesięć lat znany pisarz Neil Gaiman i scenarzysta „Pulp Fiction” - Roger Avary pracowali nad eposem z VI wieku, by w efekcie stworzyć bardzo ciekawy film. Gdy wybieramy się na film Roberta Zemeckisa, reżysera odpowiedzialnego m.in. za film „Kto wrobił Królika Rogera”, zawsze możemy się spodziewać jakichś nowinek technicznych. Technologia animacji z „Beowulf” została dopracowana do perfekcji – opowiada o filmie Magda Michalska. (5,86 MB)


DO CIEBIE, CZŁOWIEKU, reżyseria: Roy Andersson, występują: Bjorn Englund, Jessika Lundberg, Elisabeth Helander

''

Bohaterami komediodramatu Roya Anderssona są sfrustrowani i zagubieni ludzie – mieszkańcy jednego z miast Szwecji. Jest wśród nich mężczyzna, chwalący się podczas uprawiania seksu, jak roztrwonił wszystkie pieniądze zarobione muzykowaniem na pogrzebach. Kobieta w strażackim hełmie stara się nie słuchać opowieści partnera, próbując za wszelką cenę osiagnąć orgazm. Inną bohaterką filmu jest samotna dziewczyna, w ponurym i zimnym barze opowiadająca swój niecodzienny sen. Te banalne, ludzkie historie wzięte razem tworzą obraz, w którym groteska przeplata się z tragedią, szczęście z rozpaczą, miłość z nienawiścią, a smutek z radością.

Obraz „Do ciebie czowieku” możemy oglądać siedem lat po premierze wcześniejszego filmu Roya Anderssona „Pieśni z drugiego piętra”. Stylistyka tamtego filmu, totalność wizji, była bardzo oryginalna na tle całej twórczości - nie tylko europejskiej, ale także światowej. Andersson - i w tamtym, i w obecnym filmie - nic innego nie usiłuje zrobić, jak zmierzyć sie ze spojrzeniem na nas, na nasze życie z lotu ptaka. Przy pomocy obrazu filmowego chce pokazać małość, śmieszność i tragiczność naszego codziennego życia – opowiada w rozmowie z autorem magazynu „Trójkowo, filmowo” Ryszardem Jazwinskim - dystrybutor filmowy – Jakub Duszyński. (10,25 MB)

(ab)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni

Czytaj także

Trójkowo, filmowo

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2009 15:00
Premiera tygodnia to "Hańba", ale nie zapomnę również o "Wojnie polsko-ruskiej". Wcześniej jednak połączymy się z Cannes...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trójkowo, filmowo

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2008 15:00
Już w poniedziałek rozpocznie się 33 Festiwal Folskich Filmów Fabularnych. Dziś zapowiedzi najważniejszych wydarzeń w Gdyni.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trójkowo, filmowo

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2009 15:00
Dziś przede wszystkim gorące relacje z II Festiwalu Filmów Polskich "Wisła" w Moskwie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trójkowo, filmowo

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2009 15:00
Na brak dobrych filmów nie możemy narzekać. Od wczoraj w naszych kinach "Tatarak", "Shultes" i "Trzy małpy". Warto zobaczyć!
rozwiń zwiń