X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

U2 – pierwsza ofiara internetowych wycieków

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2011 16:05
Już w 1996 roku zespół został zmuszony do przyspieszenia daty premiery albumu "Pop", bo część materiału wyciekła do sieci.
Audio
U2  pierwsza ofiara internetowych wycieków
Foto: Willie Williams/Wikimedia Commons/CC

W każdym tygodniu od poniedziałku do czwartku w porannej audycji ok. 7:35 możemy posłuchać w Trójce historii 30 najlepszych piosenek U2. W tym tygodniu omówiona została muzyka U2 zrobiona na potrzeby filmów i dwa single z płyty "Pop" (1997). Był to jeden z pierwszych przypadków, że muzyka znanego zespołu na długo przed premierą wyciekła do internetu i grupa musiała przyspieszyć jej datę.

"Hold Me Thrill Me Kiss Me"

Piosenka trafiła na ściezkę dźwiękową do filmu "Batman Forever", ale powstała już w czasie sesji nagraniowej do albumu "Zooropa". Jej tytuł można nawet odcyfrować na okładce albumu.  Utwór została nominowany do "Złotego Globu" przegrywając jedynie z tematem do filmu "Pocahontas".  Na ostatniej trasie U2 grali ją zwykle jako drugi bis.  Wideoklip do utworu pokazuje Bono w pełnym rynsztunku estradowym z trasy Zoo TV.

"Miss Sarajevo"

Przedziwna płyta wydana przez U2 wydana w 1995 roku przez zespół pod pseudonimem "Passengers" zawierała wg zespołu ścieżki dźwiękowe do nienakręconych filmów. Stąd jej tytuł "Original Soundtracks" część 1. Jedyny singiel z albumu to "Miss Sarajevo" z gościnnym udziałem Luciano Pavarottiego . Bono uważa tę piosenkę za swój ulubiony utwór U2, a Sarajevo za koncertowo niezwykłe.

Bono: - W Sarajewie było niezwykle i zaskakująco. Publiczność przejęła od nas rządy. Straciłem wtedy głos. Niewiele śpiewałem ale nikt się tym nie przejmował. To było jedyne miejsce na świecie podczas tej trasy, gdzie scenografia koncertu ne była ważniejsza od muzyki.

/ "Discotheque"

Pierwszy singiel z albumu "Pop", "Discotheque", to już ofiara internetowych przecieków, które spowodowały przyspieszenie jego wydania. Numer 1 w wielu krajach. Został nagrany i jest wykonywany na koncertach U2 w kilku różnych wersjach.

The Edge : Przy tym albumie był kłopot bogactwa - mogliśmy wybierać w piosenkach. Mieliśmy 35-40 potenchalnych utworów i praca nad nimi ciągnęła się strasznie długo. Ludzie mówią 12 utworów przez rok? W jaki sposób można się tak długo cackać z płytą. Standardem dla nas jest jakieś 25 piosenek. Później trzeba z nich wybrać te najlepsze i nagrać je w najlepszy możliwy sposób.

"Staring At the Sun" to drugi singiel z albumu "Pop". Zespół pożyczył fragment tekstu z piosenki przyjaciół U2, irlandzkiego zespołu Something Happens . Nagranie wyprodukował stały współpracownik zespołu, The Flood .

O producentach, z którymi współpracowało U2, mówi The Edge : - Z The Flood pracujemy od dawna. Początki współpracy to jeszcze czasy "Joshua Tree". Zrobił wspaniałe rzeczy z Nickiem Cave’em i The Bad Seeds . Howie B to natomiast człowiek-żarówka. Rozświetla swoją obecnością każde pomieszczenie. Sporo mu zawdzięczamy. Z kolei Steve Osborne został kiedyś ściągnięty z Londynu w trybie nagłym i uratował nam płytę, kiedy zagubilismy się kompletnie pracując 3 miesiące dłużej niż planowalismy.

(kow)

Aby odsłuchać opowieści o piosenkach wystarczy kliknąć w odpowiednie ikony dźwięku znajdujące się po prawej stronie w boksie "Posłuchaj".

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

30 najlepszych piosenek U2

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2011 12:00
Piotr Metz w porannym "Zapraszamy do Trójki" prezentował historie piosenek najpopularniejszej irlandzkiej grupy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Najbardziej amerykańska płyta w karierze U2

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2011 11:18
Bohaterkami trzeciego tygodnia trójkowych poranków z Bono i spółką były piosenki z płyty "Rattle and Hum".
rozwiń zwiń

Czytaj także

30 najlepszych piosenek U2: okres berliński

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2011 11:00
W kolejnym tygodniu z irlandzkim kwartetem usłyszeliśmy historie piosenek z albumu “Achtung Baby”.
rozwiń zwiń

Czytaj także

30 najlepszych piosenek U2: europejskie zoo

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2011 15:00
W przerwie między gigantyczną trasą koncertową Irlandczycy nagrali ambitną płytę – zarówno pod względem treści, jak i formy.
rozwiń zwiń