X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Najlepsze brzmienie "Obrazków z wystawy"

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2012 10:58
Płytowy Trybunał Dwójki zajmie się tym razem arcydziełem Modesta Musorgskiego. Jak pianiści poradzą sobie z bogactwem barw i nastrojów?
Paryskie katakumby: akwarela Wiktora Hartmanna
"Paryskie katakumby": akwarela Wiktora HartmannaFoto: wikipedia, domena publiczna

"Obrazki z wystawy" Modesta Musorgskiego powstały w lipcu 1874 roku. Poświęcone są pamięci przyjaciela kompozytora, zmarłego rok wcześniej Wiktora Hartmanna. Musorgski zwiedził jego retrospektywną wystawę latem i od razu zasiadł do pisania. Powstało 10 miniatur noszących te same tytuły, co rysunki i akwarele Hartmanna.

W Płytowym Trybunale Dwójki słuchaliśmy wykonań fortepianowych dzieła. Po każdym etapie niektóre odrzucalismy i tak aż do finału, w którym, nadal "w ciemno", wyłoniliśmy naszym zdaniem najlepszą interpretację. A oto wszystkie wykorzystane w audy ji nagrania (zwycięskie jest pierwsze na liście):

Benno Moiseiwitsch (nagranie: 21 sierpnia 1945; Londyn, Abbey Road, Naxos 2001)

Fazil Say (Naive 2011)

David Kadouch (Mirare 2011)

Krzysztof Jabłoński (Kos Records/Polskie Radio 1993; opracowanie Jabłońskiego na podstawie koncertowej wersji Vladimira Horowitza)

Światosław Richter (live - Sofia 24 luty 1958; Philips)

Leif Ove Andsnes (EMI 2009)

Do audycji zaproszenie przyjęli stali jurorzy: Dorota Kozińska i Kacper Miklaszewski oraz – po raz pierwszy – pianista Karol Radziwonowicz.

Audycję przygotował Jacek Hawryluk.


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dwie godziny z Płytomanią

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2011 13:47
Od września Płytomania nieco odświeżona i co najważniejsze dwugodzinna. Spotykamy się co dwa tygodnie, na zmianę z audycją "Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ignacy Jan Paderewski - podsumowanie roku jubileuszowego.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2011 17:00
W zeszłym roku obchodziliśmy 150. rocznicę urodzin, w tym roku zaś - 70. rocznicę śmierci wybitnego pianisty, kompozytora i męża stanu. Rok 2010 został przez UNESCO ogłoszony Rokiem Paderewskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kto słucha, nie błądzi - czyli wycieczka na wieś

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2012 12:27
Tym razem w centrum zainteresowania składu sędziowskiego znalazła się VI Symfonia Ludwiga van Beethovena zwana "Pastoralną".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Ognisty ptak" - porównajmy różne interpretacje

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2012 21:30
W Płytowym Trybunale Dwójki słuchaliśmy muzyki baletowej Igora Strawińskiego. "Ognisty ptak" to dzieło przełomowe w karierze kompozytora.
rozwiń zwiń