X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Marcin Koszałka: "Czerwony pająk", ukryte twarze perwersji

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2015 22:20
- Nie chciałem opowiadać, czym jest zło, skąd się bierze. Wolałem skupić się na swoistym pragnieniu perwersji, ukrytej w człowieku fascynacji złem – opowiadał Marcin Koszałka o swoim najnowszym filmie.
Audio
  • Z Marcinem Koszałką o jego filmie "Czerwony pająk" rozmawia Marcin Pesta (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Postać weterynarza, którą wykreował w Czerwonym pająku Adam Woronowicz (na zdj.) należy, wg Marcina Koszałki, w tym filmie do najważniejszych
Postać weterynarza, którą wykreował w "Czerwonym pająku" Adam Woronowicz (na zdj.) należy, wg Marcina Koszałki, w tym filmie do najważniejszych Foto: Adam Golec/mat. pras. Kino Świat

"Czerwony pająk", historia seryjnego mordercy z Krakowa, to pierwszy fabularny film znanego operatora ("Rewers", "Pręgi", "Kochankowie z Marony", "Rysa") i jednego z najbardziej znanych polskich dokumentalistów ("Takiego pięknego syna urodziłam", "Made in Poland").

- Pomyślałem, że jeśli mam robić debiut, będzie to film autorski, stąd "Czerwony pająk" nie jest filmem gatunkowym, typowym kryminałem – tłumaczył gość Dwójki, mówiąc m.in. o oryginalnej, otwartej na interpretacje przestrzeni, którą chciał stworzyć w swoim filmie.

Jak, na różnych poziomach, można odczytywać "Czerwonego pająka"? Jakie ryzyko podjął Marcin Koszałka, występując w roli zarówno reżysera, jak i operatora? I dlaczego kreacja Małgorzaty Foremiak w tym filmie była dla wielu zaskoczeniem?

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Marcin Pesta

Gość: Marcin Koszałka (reżyser, scenarzysta, operator filmowy)

Data emisji: 26.11.2015

Godzina emisji: 18.00

jp/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tomasz Bagiński przedstawia filmowego Wiedźmina

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2015 10:00
- Wierzę, że ten film będzie dobry. Wielu utalentowanych ludzi nad nim pracuje - mówił w Dwójce znakomity animator i reżyser o ekranizacji prozy Andrzeja Sapkowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Scope100. Jak działa dystrybucja filmowa?

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2015 15:00
Sto osób zainteresowanych kinem ma szansę zdecydować, jaka nowość z międzynarodowych festiwali trafi do polskiej dystrybucji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dojrzewanie na francuskiej prowincji z Polską w tle

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2015 10:30
– Chciałam pokazać nie rzeczywistość, lecz pamięć młodości, którą każdy z nas ma w sobie – mówiła Julia Kowalski, reżyserka filmu "Znam kogoś, kto cię szuka".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Najpierw zawód, potem artyzm". Jak uczyć filmu?

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2015 10:30
– Zawsze uważałem, że film to sztuka dla zawodowców. Poza tym bardzo lubiłem uczyć – mówił Maciej Ślesicki, współzałożyciel Warszawskiej Szkoły Filmowej.
rozwiń zwiń