X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Pannom z dobrych domów wypadało grać na fortepianie"

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2017 13:00
- Dzięki tej umiejętności panie zwiększały swą towarzyską atrakcyjność, ale istnieje grono pianistek z końca XVIII wieku, które przekroczyły poziom amatorski - mówiła w Dwójce Katarzyna Drogosz, specjalizująca się w grze na instrumentach historycznych.
Audio
  • Katarzyna Drogosz o kobietach kompozytorkach z XVIII I XIX wieku (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
Fragment obrazu Theodorea Robinsona
Fragment obrazu Theodore'a RobinsonaFoto: Wikipedia/domena publiczna

five -  fortepiany historyczne1200.jpg
Katarzyna Drogosz: fortepian historyczny ma ludzką duszę

Katarzyna Drogosz zaprezentowała na XVIII Festiwalu Bachowskim w Świdnicy program złożony z dzieł kompozytorek Marii Szymanowskiej, Clary Schumann i Marianny Auenbrugger. W przypadku tej ostatniej artystki do naszych czasów zachował się tylko jeden jej utwór - Sonata Es-dur. - Możliwe, że skomponowała więcej, ale tylko ten został wydany, chyba jako pośmiertna pamiątka. Marianna jest przedstawicielką świetnych pianistek, bardzo zaawansowanych, a możemy to stwierdzić po poziomie utworów jej dedykowanych - dodała Katarzyna Drogosz.

Artystka wyjaśniła, w jaki sposób zestawiła ze sobą dzieła kompozytorek, ale też wspomniała, jak były one postrzegane przez współczesnych im twórców. Katarzyna Drogosz opowiedziała także o swoim zamiłowaniu do instrumentów historycznych, o ich różnorodności i wartościach związanych z ich mniejszą donośnością dźwięku, co wielu słuchaczy postrzega jako wadę.

***

Rozmawiał: Maciej Gołębiowski

Gość: Katarzyna Drogosz (pianistka)

Data emisji: 2.08.2017

Godzina emisji: 21.20

Materiał został wyemitowany w audycji "Letni festiwal muzyczny".

bch/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kościół Pokoju w Świdnicy. Miał rozpaść się 300 lat temu

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2017 18:30
– Cesarz Ferdynand III zezwolił na wybudowanie świątyni z materiałów nietrwałych - gliny, słomy, piasku i drewna - by przetrwała nie więcej niż 30-40 lat. Teraz biedny cesarz przewraca się w grobie – mówił biskup Waldemar Pytel, proboszcz Kościoła Pokoju w Świdnicy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"To jedyne świeckie utwory Heinricha Schütza"

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2017 13:42
- Takiej beztroski i lekkości nie słychać już w żadnym z jego późniejszych dzieł - o wczesnych madrygałach najwybitniejszego niemieckiego kompozytora tworzącego przed Bachem opowiadał w Dwójce Konrad Junghänel, szef zespołu Cantus Cölln.
rozwiń zwiń