X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pianohooligan o potencjale pianina Rhodesa

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2017 16:06
- Mam nadzieję, że to wydarzenie zwróci uwagę na ten instrument, jako narzędzie użyteczne do pokazywania muzyki klasycznej - mówił w Dwójce Piotr Orzechowski, który wystąpił na festiwalu Prawykonań w Katowicach.
Audio
  • Pianohooligan o potencjale pianina Rhodesa (Filharmonia Dwójki)
Piotr Orzechowski
Piotr OrzechowskiFoto: Grzegorz Śledź/PR2

pianohooligan  five o clock  1200.JPG
Pianohooligan: próbuję zabetonować improwizację

Piotr Orzechowski zwany Pianohooliganem na festiwalu Prawykonań wykonał utwory skomponowane z myślą o nim i jego pianinie Rhodesa. Muzyk tłumaczył, że instrument ten wyjątkowo rzadko pojawia się w filharmoniach ze względu na stereotyp. - Uważa się, że Rhodes jest przeznaczony do wykonywania muzyki popowej i rockowej. Paradoksalnie to skojarzenie może przyczynić się do popularyzacji danej twórczości, może przybliżyć czyjąś myśl kompozytorską i emocje zawarte w utworze. Rhodes ma na tyle duży potencjał, że powinien być brany pod uwagę - podkreślał Piotr Orzechowski.

W audycji Pianohooligan opowiadał też o wzywaniach związanych z wykonaniem utworów Zygmunta Krauzego, Sławomira Kupczaka i Marcina Stańczyka. - Te utwory rozwinęły moje podejście do pianina Rhodesa...

***

Rozmawiala: Barbara Schabowska

Gość: Piotr Orzechowski

Data emisji: 26.03.2017

Godzina emisji: 18.45

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

bch/pg


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Don Juan z brukowców w Operze Narodowej

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2015 14:00
- Gdy ją osądzano, odpowiedziała, że świadomie szła za pożądaniem. To ją czyni kobiecym Don Juanem - mówił reżyser Mariusz Treliński o księżnej Margaret, bohaterce opery "Powder Her Face".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Najlepszy utwór orkiestrowy XXI wieku

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2017 14:03
Tak krytyka określiła kompozycję "Play" Andrew Normana, tegorocznego laureata Grawemeyer Award, z którym spotkaliśmy się w "Nokturnie".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowe dźwięki, joga i szamanizm

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2017 15:00
Dźwięki mają wielką moc - rozchodzą się nie tylko w powietrzu, ale także w naszym ciele. Ale nie każdy potrafi rozwibrować je z jednakową mocą.
rozwiń zwiń