Malkovich czyta Goethego przy dźwiękach Beethovena

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2017 16:56
W "Filharmonii Dwójki" przeniesiemy się na 21. Festiwal Beethovenowski, by wysłuchać koncertu Wiener Akademie, podczas którego narratorem będzie słynny amerykański aktor.
John Malkovich
John MalkovichFoto: Brigitte Lacombe/materiały prasowe

Beethovenowski 1200.jpg
21. Wielkanocny Festiwal Beethovena w Dwójce!

John Malkovich chętnie występuje na scenie – zaczynał swoją karierę w teatrze. Przedstawienia, w których bierze udział w ostatnich latach, łączą szczególne związki z muzyką barokową w The Infernal Comedy i z Mozartem – w Giacomo Variations. Kolejny taki projekt to współpraca z Wiener Akademie i udział w wykonaniu dramatu Egmont Goethego z muzyką Beethovena, z którym wystąpi w Warszawie. Po drugie: Goethe i Beethoven. "Poznałem Beethovena. Jego talent zdumiał mnie, niestety, jest to człowiek zupełnie nieokrzesany" – napisał wielki poeta. Nie przeszkodziło to Goethemu zamówić u kompozytora muzyki, która miała towarzyszyć inscenizacji jego sztuki o flandryjskim bohaterze. Op. 84 w dorobku Beethovena to wielki rarytas koncertowy. Po trzecie: Marie Arnet w Egmoncie i arii koncertowej Ah! Perfido, wyśrubowany szwedzki sopran, śpiewaczka, której świetnie leży w głosie barokowy i klasycystyczny repertuar.

W przerwie koncertu posłuchamy rozmowy z Martinem Haselböckiem.

Program:

Ludwig van Beethoven VIII Symfonia F-dur op. 93; Ah!Perfido - aria koncertowa op. 65; Muzyka do tragedii "Egmont" W. Goethego op. 84

Wyk. Marie Arnet - sopran, John Malkovich - narrator, Orchester Wiener Akademie, dyr. Martin Haselböck

(Filharmonia Narodowa w Warszawie)

***

Na audycję "Filharmonia Dwójki" w środę (5.04) w godz. 19.30-22.00 zapraszają Róża Światczyńska i Małgorzata Pęcińska.

bch/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Pomysł Holsta jest wyjątkowy. To wielkie puzzle słowa i muzyki"

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2016 10:00
Przy okazji kolejnego koncertu 20. Festiwalu Beethovenowskiego - w którego programie znalazły się dwie znakomite jednoaktówki: "Jeźdźcy ku morzu" Ralpha V. Williamsa oraz "Oberża pod dzikiem" Gustava Holsta - rozmawialiśmy z dyrygentem Łukaszem Borowiczem oraz solistami.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Penderecki: Pasję napisałem na skrawku stołu

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2016 13:00
- Chciałem pokazać żonie, na co mnie stać, że potrafię skomponować coś, czego nikt inny napisać nie potrafił - zdradził kulisy powstania przełomowej "Pasji według św. Łukasza" Krzysztof Penderecki.
rozwiń zwiń