X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Malkovich czyta Goethego przy dźwiękach Beethovena

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2017 16:56
W "Filharmonii Dwójki" przeniesiemy się na 21. Festiwal Beethovenowski, by wysłuchać koncertu Wiener Akademie, podczas którego narratorem będzie słynny amerykański aktor.
John Malkovich
John MalkovichFoto: Brigitte Lacombe/materiały prasowe

Beethovenowski 1200.jpg
21. Wielkanocny Festiwal Beethovena w Dwójce!

John Malkovich chętnie występuje na scenie – zaczynał swoją karierę w teatrze. Przedstawienia, w których bierze udział w ostatnich latach, łączą szczególne związki z muzyką barokową w The Infernal Comedy i z Mozartem – w Giacomo Variations. Kolejny taki projekt to współpraca z Wiener Akademie i udział w wykonaniu dramatu Egmont Goethego z muzyką Beethovena, z którym wystąpi w Warszawie. Po drugie: Goethe i Beethoven. "Poznałem Beethovena. Jego talent zdumiał mnie, niestety, jest to człowiek zupełnie nieokrzesany" – napisał wielki poeta. Nie przeszkodziło to Goethemu zamówić u kompozytora muzyki, która miała towarzyszyć inscenizacji jego sztuki o flandryjskim bohaterze. Op. 84 w dorobku Beethovena to wielki rarytas koncertowy. Po trzecie: Marie Arnet w Egmoncie i arii koncertowej Ah! Perfido, wyśrubowany szwedzki sopran, śpiewaczka, której świetnie leży w głosie barokowy i klasycystyczny repertuar.

W przerwie koncertu posłuchamy rozmowy z Martinem Haselböckiem.

Program:

Ludwig van Beethoven VIII Symfonia F-dur op. 93; Ah!Perfido - aria koncertowa op. 65; Muzyka do tragedii "Egmont" W. Goethego op. 84

Wyk. Marie Arnet - sopran, John Malkovich - narrator, Orchester Wiener Akademie, dyr. Martin Haselböck

(Filharmonia Narodowa w Warszawie)

***

Na audycję "Filharmonia Dwójki" w środę (5.04) w godz. 19.30-22.00 zapraszają Róża Światczyńska i Małgorzata Pęcińska.

bch/mz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Pomysł Holsta jest wyjątkowy. To wielkie puzzle słowa i muzyki"

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2016 10:00
Przy okazji kolejnego koncertu 20. Festiwalu Beethovenowskiego - w którego programie znalazły się dwie znakomite jednoaktówki: "Jeźdźcy ku morzu" Ralpha V. Williamsa oraz "Oberża pod dzikiem" Gustava Holsta - rozmawialiśmy z dyrygentem Łukaszem Borowiczem oraz solistami.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Penderecki: Pasję napisałem na skrawku stołu

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2016 13:00
- Chciałem pokazać żonie, na co mnie stać, że potrafię skomponować coś, czego nikt inny napisać nie potrafił - zdradził kulisy powstania przełomowej "Pasji według św. Łukasza" Krzysztof Penderecki.
rozwiń zwiń