X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Jako tenor lubię myśleć o barytonie, jak o słudze"

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2017 14:04
- Tym razem George ma okazję naprawdę nim zostać. Bardzo mi się to podoba - śmiał się w Dwójce Erik Barry. Śpiewak razem Georgem Mosleyem wystąpił w operze "Djamileh" na Festiwalu Beethovenowskim.
Audio
  • Jennifer Feinstein, Erik Barry i George Mosley o operze "Djamileh". Rozmawia Hanna Szczęśniak (Filharmonia Dwójki)
Erick Barry
Erick BarryFoto: materiały promocyjne

Łukasz Borowicz 1200.jpg
Borowicz: operze "Djamileh" Bizeta zabrakło szczęścia

Erik Barry zagrał w operze Georgesa Bizeta pana niewolników Haruna, w którym kocha się tytułowa niewolnica Djamileh. W niej z kolei zakochany jest sługa Haruna Splendiano (w tej roli George Mosley). Eric Barry wyznawał w rozmowie z Hanną Szczęśniak, że libretto tej opery ustępuje muzyce Bizeta. - To ona przemawia do nas tysiącem słów, lepiej niż ta dość zwykła historia o miłości.

"Djamileh" jest jednoaktową operą komiczną. Akcenty humorystyczne zapewnia w niej postać Splendiano. - Mezzosopran i tenor mają bardzo poważne partie. Ja zapewniam lekką rozrywkę, jak błazen na dworze królewskim - oceniał George Mosley. - To przepiękna opera. Sama opowieść nie jest może najwyższych lotów, ale muzyka zaskakuje i sprawia, że jest to niezwykłe doświadczenie

W audycji głos zabrała także Djamileh, czyli Jennifer Feinstein, która porównywała swoją postać z bohaterką najsłynniejszej opery Bizeta. - Carmen i Djamileh to podobne postaci. Bizet chciał chyba, żeby kobieta wreszcie mogła wyrazić swoje zdanie.

***

Rozmawiały: Hanna Szczęśniak

Data emisji:  7.04.2017

Godzina emisji: 20.30

Materiał został wyemitowany w audycji Filharmonia Dwójki.

bch/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Perianes: słuchanie cudzych interpretacji jest groźne

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 13:00
- Lubię po prostu otworzyć partyturę i zbliżyć się do utworu w jak najczystszy sposób, bez żadnych uprzedzeń, bez grającej mi w uszach wersji, którą kiedyś gdzieś usłyszałem - mówił w Dwójce znakomity hiszpański pianista, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pons: "Wyspa umarłych" to przede wszystkim nastrój

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2017 15:00
- Jedyna melodia, która nam zostaje w głowie po wysłuchaniu tego utworu to sekwencja "Dies Irae". Nic więcej, tu chodzi tylko o barwę - mówił o poemacie Sergiusza Rachmaninowa hiszpański dyrygent, który wystąpił na inauguracji 21. Festiwalu Beethovenowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ewa Vesin: Puccini maluje dźwiękiem

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2017 10:30
- Muzyka włoskiego kompozytora nie ma sobie równych: jest niesamowicie wokalna i świetnie napisana. Jedynem, co kreuje problemy, to trudność interpretacji nakreślonych przez artystę postaci - powiedziała polska sopranistka.
rozwiń zwiń