Polskie Radio
Section05
gry wideo

Wirtualna rzeczywistość. "Pozwala na teleportację"

- Wirtualna rzeczywistość kojarzy się z grami, bo jej historia tak się zaczęła. Jak przystało na każdy dobry start-up, zapalony gracz Palmer Luckey siedział w garażu przy domu rodziców i kombinował, jak to zrobić, żeby mieć gogle VR do grania - opowiada w Czwórce Katarzyna Jaklewicz, pomysłodawczyni European VR Congress 2017.  
Zobacz więcej na temat:  Czwórka wirtualna rzeczywistość nowe technologie Kamil Jasieński Centrum Nauki Kopernik NAUKA medycyna architektura gry wideo

Gry komputerowe rozwijają umiejętności poznawcze

Choć wiele mówi się o uzależnieniu od komputera i gier komputerowych wśród młodzieży, to okazuje się, że mogą mieć one pozytywny wpływ na rozwój człowieka. – Potoczne i skrótowe myślenie na temat gier komputerowych w ogóle nie przystaje do badań naukowych. Jak się okazuje, gry komputerowe mogą rozwijać zdolności poznawcze – mówił w Polskim Radiu 24 Maciej Skorko z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 gry komputerowe gry wideo nowe technologie

Japońskie gry RPG

Japońskie gry RPG teoretycznie wywodzą się z tego samego nurtu co polska seria o Wiedźminie. W praktyce znacznie się jednak różnią, a dla większości graczy pozostają gatunkiem egzotycznym. Ta istniejąca już od około trzech dekad nisza jednak również w Polsce ma swoich zagorzałych fanów, a serie takie jak Final Fantasy, której 15 część trafiła ostatnio na rynek, cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Gośćmi programu 24 Poziom byli Magdalena Kucharska (konsolowe.info), Michał Zdancewicz (Pixel) i Michał Śledziński - reżyser animacji, autor komiksów i sympatyk japońskich gier fabularnych.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 gry komputerowe gry wideo Japonia

24. Poziom: Studio Kool2Play i jego niecodzienne gry wideo

W najnowszej audycji „24. Poziom” gośćmi Przemka Pawełka i Kasi Gizińskiej byli Michał Marzęcki i Paweł Miłaszewicz z warszawskiego studia Kool2Play, zajmującego się wydawaniem gier mobilnych, PC i konsolowych. Przedstawiciele studia mówili o znaczeniu oryginalności pomysłów przy próbie wejścia na tak konkurencyjny rynek, jak sektor gier wideo oraz o tym, czym wyróżniają się ich produkcje.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 gry wideo gry aplikacje mobilne technologie it Katarzyna Gizińska innowacyjność smartfony nowe technologie