Medytacja to "ćwiczenie na mięsień akceptacji"

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2021 21:15
Jeśli nie potraficie odpoczywać, regenerować się po treningach, prowadzicie stresujący tryb życia i macie problem ze skupieniem. W wyciszeniu może pomóc medytacja.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: milanzeremski/shutterstock.com

medytacja szczęście 1200.jpg
Medytacja - relaks dla umysłu i dla ciała

- Najgłębszą formą odpoczynku jest bycie w ciszy ze sobą i w tym co się z nami dzieje. I to nie zawsze jest przyjemne, bo medytacja jest różna. Podczas medytacji wzmacniamy mięsień akceptacji na wszystko co się w nas dzieje - mówi Maga Korbel, trenerka mindfulness. - To tak naprawdę nas regeneruje, bo nie unikniemy trudniejszych momentów, nie unikniemy emocji, często więc pracą i byciem cały czas zajętym uciekamy od emocji.


Posłuchaj
13:26 Czwórka/Czwarty Bieg - medytacja 02.04.2021.mp3 Z Magą Korbel rozmawiamy o medytacji (4 Bieg/Czwórka)

 

Jak podkreśla gość audycji ważne jest być "tu i teraz". - Bycie "tu i teraz" odczuwa się całym ciałem, bo ciało jest "tu i teraz". Możemy myślami być gdziekolwiek, ale ciało czuje co się z nim dzieje w tym momencie. Ten moment kiedy mamy głębokie "tak" na siebie powoduje, że mamy większy kontakt ze swoim ciałem - tłumaczy. - Bycie w "tu i teraz" otwiera przestrzeń tuż przed słowem, przed opisem, gdzie nie ma myśli, porównywania, nie ma przeszłości, nie ma przyszłości. Jest ten moment i z tym momentem jest wszystko w porządku.

oddychanie kobieta sport las natura radość mgła 1200.jpg
Lidia Zamyłko: zamknij oczy i oddychaj prawidłowo

Czytaj także:


Medytację można robić praktycznie w każdym miejscu. Najpopularniejszą formą medytacji mindfulness jest skanowanie ciała, do tego jednak najczęściej używa się nagrania, gdzie nagrany głos kieruje uwagę na poszczególne części ciała. Przez ten czas próbujemy utrzymać uwagę w częściach ciała. - Można zrobić jeszcze prostszą formę bez nagrania, gdzie daje się uwagę oddechowi. Najlepiej usiąść, bo gdy leżymy możemy zasypiać i sprawdzamy jak i gdzie w ciele czujemy oddech. Doświadczamy wdechu i wydechu - wyjaśnia trenerka. - Możemy też liczyć oddechy. Wydaje się proste jak się tego słucha, ale czasem uda nam się zrobić kilka świadomych oddechów i już nas porywają myśli. Dobrze się nie zrażać i powtarzać to ćwiczenie, bo wtedy wzmacniamy mięsień uważności.


Zapraszamy na krótką sesją medytacyjną z Magą Korbel.


Posłuchaj
02:13 Czwórka / 4 Bieg - medytacja prowadzenie 02.04.2021.mp3 Krótka medytacja z Magą Korbel (4 BIeg/Czwórka)

Jak mówi gość Czwórki trzy minuty naszej uwagi na oddechu może obniżyć poziom stresu, jednak jeżeli chcemy dokonać głębszej transformacji i większej zmiany trzeba popracować długoterminowo.


***

Tytuł audycji: 4 bieg

Prowadzi: Piotr Galus

Gość: Maga Korbel (trenerka mindfulness)

Data emisji: 02.04.2021

Godzina emisji: 16.07

aw


Czytaj także

Czemu decydujemy się na autodestrukcyjne zachowania?

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2020 18:32
Dlaczego w chwilach kryzysu uciekamy w alkohol, zamiast porozmawiać z bliskimi, po rozstaniu "stalkujemy" byłą sympatię i szukamy na jej zdjęciach nowego partnera/partnerki? Skąd w nas tendencje do zachowań, które ewidentnie nam nie pomagają, lecz szkodzą, a i tak się na nie decydujemy?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dobry sen to lepszy trening. Jak spać, żeby się wyspać?

Ostatnia aktualizacja: 29.01.2021 19:00
Żeby trening przyniósł jak najlepsze efekty, trzeba nie tylko ćwiczyć, ale też spać. - Możesz nie mieć najlepszej diety, możesz nie mieć najlepszego trenera i najlepszej suplementacji, ale o sen musisz zadbać, bo to się przekłada na wszystkie twoje działania - przekonuje dietetyk Paulina Ihnatowicz.
rozwiń zwiń