X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Loesje. Od lat 80. są w przestrzeni publicznej

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2018 11:35
- Loesje pojawiła się w Holandii w latach 80. była odpowiedzią na kwestie społeczne, kulturowe, polityczne - mówi gość Kamila Jasieńskiego. - Powstała po to, by dać jakąś odpowiedź konstruktywną na wszechobecne narzekanie, ale też na zalew reklam w mediach - dodaje. 
Audio
  • Członkini nieformalnego kolektywu Loesje opowiada o czarno-białych plakatach z różnymi sentencjami w przestrzeni publicznej (Czwórka/Pierwsze słyszę)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: aga7ta/Shutterstock.com

- Loesje to młoda dziewczyna, która dała swoje imię takiej rosnącej wciąż organizacji, kolektywowi osób, które chciałyby komentować rzeczywistość na bieżąco, w postaci krótkich tekstów - opowiada gość Czwórki. - Ta konwencja nie zmieniła się od lat 80. - uzupełnia.

Czarno-białe plakaty tworzone są przez uczestników kolektywu na całym świecie. Ich celem jest wkroczenie w przestrzeń publiczną, ale nie zagrabianie jej, jak w przypadku reklam. Gość Kamila Jasieńskiego podkreśla, że jest to idea apolityczna, ukierunkowana na solidarność społeczną, ruchy oddolne, działania lokalne. Plakaty Loesje zapraszają do refleksji. Jak powstają te czarno-białe prace z sentencjami? Kto tworzy te sentencje? Czy Loesje kiedyś trafią do galerii sztuki? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Loesje 

Data emisji: 23.04.2018

Godzina emisji: 8.13

pj/ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Plakiat" wystawia czerwoną kartkę komercji

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2017 15:24
Maks Bereski, nałogowy kinoman, który łączy swą pasję designerską z miłością do "ruchomego obrazu", to autor fanpage’a "Plakiat", w którym prezentuje m.in. alternatywny, w założeniu niekomercyjny, design plakatów filmowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

SULW, czyli historie warszawskich writerów

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2018 12:10
SULW, czyli "sztuka uliczna lewobrzeżnej Warszawy" był funkcjonującym w latach 2012-2015 portalem, którego celem była dokumentacja stołecznej sceny graffiti. Dziś funkcjonuje jako "SULW. Album" - wydawnictwo, które właśnie doczekało się wznowienia.  
rozwiń zwiń