X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Historia Waleriana Borowczyka. "Człowiek bardziej obrazu, niż słowa"

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2018 15:45
- Szukałem materiałów, które pokazują jak pracował na planie. Tylko tam widać było ten żywioł. Obraz był językiem, za pomocą którego rozmawiał z widzem. To był reżyser, który myślał obrazem - mówił reżyser "Love Express" Kuba Mikurda.
Audio
  • Legenda skandalisty kina. Na czym polega paradoks Waleriana Borowczyka? (Hrapkowidz/Czwórka)
Kuba Mikurda (reżyser), Błażej Hrapkowicz (dziennikarz)
Kuba Mikurda (reżyser), Błażej Hrapkowicz (dziennikarz)Foto: Czwórka/Michał Piwowarek

plan filmowy reżyser film 1200.jpg
Biznes w muszli ślimaka i podróż najbrzydszym samochodem. Kino Grzegorza Szczepaniaka

- Walerian Borowczyk był człowiekiem czynu. Kiedy opowiadał o swoich filmach był trzy kroki przed tym, co robił na planie. Dlatego kiedy dotarliśmy do archiwalnych wywiadów miałem wrażenie, że nie oddają one całej prawdy o tej postaci - mówił reżyser.

Gość Błażeja Hrapkowicza opowiadał, że to animacja, z którą był związany na początku, i która towarzyszyła mu w trakcie trwania całej kariery ukształtowała sposób myślenia o filmie. - Z wykształcenia był plastykiem. Zaczynał od animacji, którą w Polsce tworzył m.in. z Janem Lenicą - prekursorem Polskiej Szkoły Plakatu. To właśnie ta dziedzina sztuki zdeterminowała jego podejście do filmu. Sam był fanem takiego kina, gdzie twórca w całości odpowiadał za końcowy rezultat. 

Zwiastun filmu "Love Express. Zaginięcie Waleriana Borowczyka"


O czym opowiadają filmy Waleriana Borowczyka? Czy potrafił wykorzystać narzędzia znanych mu ze świata animacji i przełożyć ich na język kina fabularnego? Czy to prawda, że miał potrzebę kontrolowania wszystkiego, co działo się na planie? Co na temat polskiego skandalisty mają do powiedzenia Terry Gillian, Bertrand Bonell, Neil Jordan, Patrice Leconte i Slavoj Žižek? O tym w rozmowie z reżyserem "Love Ekspress" Kubą Mikurdą.

***

Tytuł audycji: Hrapkowidz

Prowadzi: Błażej Hrapkowicz

Gość: Kuba Mikurda (reżyser)

Data emisji: 20.05.2018

Godzina emisji: 14.07

ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kuba Czekaj: lubię kino, które wchodzi w skórę

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2017 16:30
- Gdy miałem 17 lat, obejrzałem "Requiem dla snu" Darrena Aronofsky'ego. Ten film fantastycznie wszedł mi w krwioobieg, a to wrażenie z wtedy bardzo w sobie pielęgnuję do dzisiaj - wyznaje w Czwórce Kuba Czekaj, który powraca na duży ekran z zapierającym dech w piersiach "Królewiczem Olch".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marcin Borchardt: nie starałem się wygładzić historii Beksińskich

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2017 13:00
- Błędem, jaki może popełnić twórca jest walka z pierwotną intuicją. Kiedy wszedłem w tę historię od razu miałem w głowie stworzenie filmu typu "found footage" - bazującego wyłącznie na materiałach archiwalnych - mówił reżyser Marcin Borchardt.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Ten film szuka odpowiedzi na pytanie, czym jest dla nas tożsamość"

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2018 11:34
"Pomiędzy słowami" to czwarty, pełnometrażowy, kinowy film w dorobku polskiej reżyserki Urszuli Antoniak. Na ekranach polskich kin pojawi się 16 lutego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Agnieszka Podsiadlik: ten film to twarz, o której każdy z nas chciałby zapomnieć

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2018 12:20
- Relacja między mną a postacią, w którą wcielił się Mateusz Kościukiewicz była fundamentalna. Ponieważ w całym filmie mojej postaci było dużo, największym wyzwaniem było przedstawienie jej w taki sposób, aby widzowie mogli zrozumieć jej obecność na ekranie - mówiła aktorka Agnieszka Podsiadlik.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Z Zofią Kowalewską o historiach opowiedzianych w mniej, niż pół godziny

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2018 15:25
- Miałam czterdzieści godzin gotowego materiału. Wykrojenie z niego osiemnastu kluczowych minut historii było dość karkołomnym zadaniem - opowiadała reżyserka "Więzi" Zofia Kowalewska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Biznes w muszli ślimaka i podróż najbrzydszym samochodem. Kino Grzegorza Szczepaniaka

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2018 12:50
11 maja w wybranych polskich kinach zaprezentowane zostanie komediowo-dokumentalne kino Grzegorza Szczepaniaka. Widzowie będą mieli okazję zobaczyć: "Ślimaki" oraz "Najbrzydszy samochód świata". 
rozwiń zwiń