Moda krzyczy z warszawskich witryn

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2012 09:00
Reklama nie musi szpecić - może być dziełem sztuki - a udowadniają to projektanci mody, którzy wzorem lat 60. oddali witryny swych butików artystom. Ci zaś połączyli sztukę i modę w ramach akcji "Krzyk mody".
Audio

O reklamach w przestrzeni miejskiej myślimy zazwyczaj z niechęcią. Zasłaniają fasady budynków i wprowadzają chaos na ulicach. Nie musi jednak tak być - projekt "Krzyk mody" pokazuje, że reklama może być dziełem sztuki.

- "Krzyk mody" to współpraca pomiędzy domami mody,  projektantami, sieciówkami i artystami, którzy zgodzili się zaaranżować wystawy i wypowiedzieć się w ten sposób w tych wnętrzach - mówi projektantka Ania Kuczyńska, gość Uli Kaczyńskiej w "Ex Magazine".

Grupa uznanych artystów stworzyła instalacje w witrynach warszawskich butików. Ania Kuczyńska oddała swoją witrynę Annie Zaradny. - Ja interpretuję kolekcję Ani Kuczyńskiej nie poprzez ubiór wprost, manekina czy modelkę. Nie używam przedmiotów, które są związane z jej kolekcją, tylko jej ideologii, manifestu - mówi artystka. - Z jednej części instalacji wydobywa się wybór słów, słowa-obrazy, które funkcjonują w manifeście Ani Kuczyńskiej, one są symboliką. Z drugiego kanału wydobywa się dźwiękowa finałowa scena z filmu Rosselliniego "Stromboli". Do tego silnym wizualnym elementem są obiekty - głośniki, naturalne narzędzia mojej pracy - dodaje.

Dowiedz się więcej o "Krzyku mody", o tym jak goście Uli Kaczyńskiej definiują styl i jak oceniają swoją współpracę - posłuchaj załączonej audycji.

Wystawa "Krzyk mody"  jest częścią festiwalu "Warszawa w Budowie" organizowanego przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Została otwarta w sobotę 3 listopada i potrwa dwa tygodnie.

Olga Mickiewicz wybrała się na spacer po Warszawie, odwiedziła witryny "Krzyku mody", spotkała się także z kuratorem wystawy, dziennikarzem piszącym o modzie Marcinem Różycem, który zdradza, gdzie i jakie witryny odnajdziemy i Tomaszem Fudalą, kuratorem "Warszawy w Budowie" - posłuchaj załączonego dźwięku z audycji Kasi Dydo i Kuby Kukli "Stacja Kultura".

(pj)


Czytaj także

Graffiti: farbą w miejską tkankę

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2011 11:30
Kiedy chodzą po ulicach i nie mają flamastra w kieszeni, czują się źle. Grafficiarze ingerują w przestrzeń zabudowaną. Liczą się ci, których kreatywność i wyobraźnia nie zna granic.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Miasto się reklamuje

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2012 18:31
Kampanie promocyjne miast zachęcają do odwiedzin, osiedlenia się, do inwestycji. Budują dobrą markę.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Szpetne miasta świadczą o nas

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2012 15:46
Bilbordy, reklamy, plakaty, ekrany akustyczne - to tylko małe elementy, jednak w wielkiej liczbie mogą zniszczyć wizerunek pięknych aglomeracji. W Polsce małe i duże miasta stają się zakładnikami brzydoty i bylejakości.
rozwiń zwiń