Wojna z reklamowym bezhołowiem!

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2011 06:00
- Przestrzeń publiczna nie jest chroniona żadnymi przepisami i każdy, kto jest dostatecznie bezczelny, może sobie w niej umieścić dowolną reklamę - alarmował w Czwórce Marcin Rutkiewicz ze stowarzyszania "Moje Miasto, a w Nim".
Audio

Już od kilku lat mieszkańcy polskich miast borykają się z zalewem reklam ulicznych, które w najbardziej drastycznych przypadkach odcinają nasze domostwa od dopływu światła słonecznego. Wojnę takiemu "zagospodarowywaniu" przestrzeni publicznej wypowiedziało stowarzyszenie "Moje Miasto, a w Nim", które stara się o wprowadzenie restrykcyjnych przepisów regulujących tę tematykę.

- Wszystkie zmiany w przepisach, które nastąpiły przez ostatnie cztery lata, były zmianami pozornymi. Ministerstwo Infrastruktury wydało np. zakaz zasłaniania okien budynków mieszkalnych. Tyle, że nie dotyczy on np. akademików czy hoteli - mówił w audycji reprezentant stowarzyszenia Marcin Rutkiewicz.

W ostatnim czasie najgłośniejszym przykładem reklamowego bezhołowia jest przypadek wyremontowanego Dworca Centralnego, którego elewacja w całości została przykryta billboardami. Pomysł wzbudził ogólne oburzenie i krytykę ze strony mieszkańców stolicy oraz członków Towarzystwa Projektowego.

- Dworzec Centralny jest jednym z najdroższych i najlepszych miejsc reklamowych w tym kraju i naprawdę nie trzeba było sprzedawać wszystkiego i obklejać go jak osiedlowy bazarek - krytykował decyzje PKP Rutkiewicz. Zdaniem gościa audycji "Pod lupą" wystarczyło sprzedać kilkaset podświetlanych paneli wewnątrz Dworca by uzyskać tę samą cenę.

Więcej na temat reklam zewnętrznych zalewających polskie miasta w dźwięku w boksie "Posłuchaj".

(bch)

Czytaj także

Przerywanie filmów reklamami nie będzie już tak denerwujące?

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2011 16:35
Nie będzie można przerywać filmów reklamami i telemarketingiem częściej niż co 45 minut - posłowie zaakceptowali poprawkę do rządowego projektu nowelizacji Ustawy o radiofonii i telewizji.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sąd zabronił TVP emisji reklam w przerwach "Bitwy na głosy"

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2011 22:05
Sąd Okręgowy w Warszawie na wniosek telewizji TVN postanowił, że TVP musi wstrzymać emitowanie reklam w przerwach między kolejnymi blokami widowiska muzycznego.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Reklamy wielkoformatowe znikną z budynków mieszkalnych

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2011 08:15
Wielkoformatowe reklamy wiszące na budynkach mieszkalnych będą po 18 czerwca nielegalne. Wchodząca w życie ustawa ma być skrupulatnie egzekwowana.
rozwiń zwiń