Marat/Sade - teatr, szaleństwo i rewolucja

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2017 13:56
- Postacie w spektaklu tworzą koncepcję zbiorowego bohatera, który szuka własnego ja, swojego zdania i poglądów. Jak w każdej rewolucji, jest to lud, który poszukuje autorytetów. Czasem jest nim Marat, innym razem Sade - opowiadała odtwórczyni jednej z ról sztuki "Marat/Sade" w reż. Wawrzyńca Kostrzewskiego.
Audio
  • Aktorki Karolina Charkiewicz i Anna Lemieszek o spektaklu "Marat/Sade" (W to mi graj/Czwórka)
Aktorki Karolina Charkiewicz i Anna Lemieszek
Aktorki Karolina Charkiewicz i Anna LemieszekFoto: czwórka

"Marat/Sade" uchodzi za jeden z najbardziej skomplikowanych utworów dramatycznych. Aktorki opowiadały o trudnościach przy pracy z tekstem i współpracy z reżyserem Wawrzyńcem Kostrzewskim. - Wawra poznaliśmy wcześniej. Kiedy dowiedział się, że będzie z nami pracował nad wspólnym projektem, zaprosił nas do roli zbiorowej w swoim spektaklu telewizji "Listy z Rosji". Kiedy dostałyśmy tekst do "Marat/Sade" byłyśmy trochę przerażone, bo okazało się, że jest on bardzo polityczny - mówiły w rozmowie z Michałem Piwowarkiem.

O czym opowiada spektakl "Marat/Sade"? W czym pomysł reżysera Wawrzyńca Kostrzewskiego różni się od poprzednich realizacji? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z odtwórczyniami ról Kokol i Rossignol Karoliną Charkiewicz i Anną Lemieszek.

***

Tytuł audycji: W to mi graj

Prowadzi: Michał Piwowarek

Goście: Karolina Charkiewicz, Anna Lemieszek (odtwórczynie ról Kokol i Rossignol w spektaklu "Marat/Sade" w reż. Wawrzyńca Kostrzewskiego)

Data emisji: 9.12.2017

Godzina emisji: 12.22

ac/kk

Czytaj także

"Dzień świra" w teatrze. "Misterna układanka o życiu"

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2017 13:50
- Kiedy po raz pierwszy obejrzałem "Dzień świra" potraktowałem ten film jak komedię, i to taką, którą postawiłbym na równi z filmami Barei. Teraz, kiedy zbliżam się do 40, czytam ten obraz, jak opowieść o kondycji współczesnego człowieka - mówi Marcin Kołaczkowski, reżyser spektaklu "Dzień Świra opera|musical".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dobry teatr? "Musi być otwarty na kontakt z widzem"

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 16:00
- W teatrze współczesnym najbardziej przeszkadza mi sam teatr, który jest sztampą, rutyną, konwencją. I nudą - opowiada Piotr Gruszczyński, krytyk, dramaturg i organizator cyklu wykładów "Jak teatr przestaje być teatrem, żeby teatrem pozostać". 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Alternatywny bohater wojenny. Jak opisał go Hrabal?

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2017 18:55
Przedstawienie "Pociągi pod specjalnym nadzorem" na podstawie prozy Bohumila Hrabala oglądać można w warszawskim Teatrze Dramatycznym na Scenie na Woli im. T. Łomnickiego. - Myślę, że obecnie w Polsce wyobrażenie na temat bohatera II wojny światowej jest nieco inne niż u Hrabala i w Czechach - mówi reżyser spektaklu Jakub Krofta.  
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Golem". O Zagładzie, którą nosimy w genach

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2017 15:00
Legenda o Golemie jest jedną najstarszych w tradycji żydowskiej. Od lat przenika różne kultury i nadaje nowe sensy.
rozwiń zwiń