Podstawowe ćwiczenia oddechowe - tak zredukujesz stres

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2021 14:11
Właściwy sposób oddychania to dobra metoda, by zapanować nad własnym organizmem. Dzięki świadomości swojego ciała i odpowiedniej dawce tlenu możemy także... poprawić sobie nastrój.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: Shutterstock.com/WHYFRAME

oddech1200.jpg
Bez oddychania nie ma sportu. Jak robić to prawidłowo?

22 tysiące oddechów dziennie - to standard dla przeciętnego człowieka na Ziemi. - Zazwyczaj ludzie żyją nie zdając sobie sprawy z tego, co robią ich organizmy, czyli jak często i jak głęboko oddychają - tłumaczył Sylwester z Jakmedytowac.pl.

Posłuchaj
03:49 _PR4_AAC 2021_03_13-10-38-25.mp3 Ćwiczenia oddechowe - jak świadomie oddychać? (Sobotologia/Czwórka) 

Jak przekonywali eksperci w rozmowie z Czwórką, gdybyśmy zwracali większą uwagę na nasze oddechy i mieli nad nimi większą kontrolę, moglibyśmy lepiej radzić sobie w sytuacjach stresowych. - Zaletą świadomego oddychania jest to, że dzięki tej umiejętności możemy redukować stres. Jesteśmy dzięki temu "tu i teraz", skoncentrowani na naszym oddechu, nie myślimy o troskach i problemach, dzięki czemu nasze ciało przechodzi w tryb regeneracji - tłumaczyła Ela z Jakmedytowac.pl. Podkreślała, że w technikach relaksacyjnych ważne jest prawidłowe nabieranie powietrza. - Zalecane jest oddychanie przez nos, bo dzięki temu powietrze jest dodatkowo oczyszczane i nawilżane - mówiła ekspert. - Jeśli zaś chcemy się pobudzić, oddychajmy ustami. 

Montri Thipsorn shutterstock cukrzyca sport 1200.jpg
Trening cukrzyka. Sprawdź, co możesz zrobić

Sprawdź także:

Jednym z ćwiczeń, które rzadko są przez nas doceniane, jest ziewanie. - Można ziewać intencjonalnie, i traktować tą czynność jako trening. Robiąc serię kilku ziewnięć rozluźnimy organizm - mówił Sylwester. Jak podkreślali eksperci, już sama świadomość własnego oddechu jest bardzo relaksująca. - Możemy położyć jedną rękę na brzuchu, drugą na klatce piersiowej i obserwować, jak nasze ciało nabiera i wypuszcza powietrze - mówiła Ela. 

Posłuchaj także:

Jednym z ćwiczeń, które polecali eksperci jest tzw. oddychanie pudełkowe. - Bierzemy wdech przez ok 4 sekundy, zatrzymujemy powietrze przez kolejne 4 sekundy, wydychamy je przez 4 sekundy i znów zatrzymujemy przez 4 sekundy - wyliczała Ela. - To technika, która została wymyślona dla żołnierzy i dobrze działa podczas redukowania stresu.

***

Tytuł audycji: Sobotologia

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Materiał: Agata Nowotnik

Data emisji: 13.03.2021

Godzina emisji: 11.24

kd

Czytaj także

Naturalne probiotyki jedz na co dzień. Te w kapsułkach zostaw na trudne chwile

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2021 16:48
Wszyscy chcemy dbać o zdrowie, dlatego jesteśmy podatni na różne reklamy np. suplementów. Nie warto jednak sięga po nie bezmyślnie, a upewnić się, że na pewno ich potrzebujemy. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wąkrotka azjatycka - naturalny sposób na zdrowie

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2021 13:56
Wąkrotka szybko zyskuje popularność, ponieważ świetnie działa na nasze zdrowie: poprawia pamięć i koncentrację, a przede wszystkim ma zbawienny wpływ na skórę. Jak ją stosować?  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zielona herbata - dla zdrowia, urody i na nowotwory

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2021 16:00
Zielona herbata pobudza równie dobrze jak kawa, wpływa pozytywnie na koncentrację, w dodatku może być naszym eliksirem młodości. Nowe badania sugerują również, że przeciwutleniacz, który znajduje się w zielonej herbacie, zwiększa poziom ważnego białka przeciwnowotworowego, znanego jako "strażnik genomu".
rozwiń zwiń