X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Hiperkonsumpcja czyli Dzień Dziecka przez cały rok

Ostatnia aktualizacja: 01.06.2017 18:58
Pieniądze jakimi dysponują młodzi konsumenci rosną w szybkim tempie. Według badań "Kids’ Power", dzieci w wieku 7-10 lat dysponują średnio 18 złotymi tygodniowo. W grupie wiekowej 11-16 lat tygodniówka wynosi średnio 28 złotych. Czy dzisiaj dzieci zaczynają rządzić portfelami swoich rodziców? Z czym przede wszystkim związane jest to zjawisko?
Audio
  • Jak zapobiegać rosnącemu zjawisku konsumpcjonizmu wśród najmłodszych? (Czat Czwórki/Czwórka)
Czym skorupka za młodu nasiąknie... jakie konsumpcyjne wzorce przekazujemy najmłodszym? (zdjęcie ilustracyjne)
Czym skorupka za młodu nasiąknie... jakie konsumpcyjne wzorce przekazujemy najmłodszym? (zdjęcie ilustracyjne)Foto: Kiselev Andrey Valerevich/Shutterstock.com

Sławomir Śniegocki Media wyznaczają wśród dzieci konsumpcyjne trendy, a rówieśnicy to siatka ich rozsyłania 

- Na rosnący konsumpcjonizm wśród dzieci mają przede wszystkim wpływ wszechobecne media elektroniczne. Dzieci są coraz mocniej przez nie naciskane, aby nadążać za modami i trendami. To wpływa na rodziców - tłumaczył w Czwórce coach finansowy i autor poradników Sławomir Śniegocki. Z kolei Sławomir Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy twierdził, że dzisiaj status materialny w wielu środowiskach decyduje o pozycji w grupie. Wyjaśniał także, jakich technik używają twórcy reklam, aby dzieci do zakupów zachęcać. - Na dzieci ciągle silnie oddziałuje telewizja, gdzie najmłodsi mają swoich ulubionych kreskówkowych bohaterów. Reklama to wykorzystuje, pokazując ich potem w historiach zakupowych - zaznaczył. 

Sławomir Wojtkowski Jednym z paradoksów jest fakt, iż mniej zamożni ludzie więcej wydają na zabawki. Chodzi o to, żeby ich dzieci w grupie gorzej się nie czuły

W "Czacie Czwórki" zaproszeni eksperci zastanawiali się też, jakie mogą być konsekwencje takiego hiperkonsumpcyjnego zachowania. - Mały człowiek niewiele się różni od dużego. Każda kolejna rzecz, którą dostaje staje się mniej interesująca - mówił Sławomir Śniegocki. - Starając się kupić dziecku wszystko, de facto wyrządzamy mu krzywdę - przekonywał Sławomir Wojtkowski. Jak zatem uchronić nasze pociechy przed wszechobecną konsumpcją? Jak sprawić, by rzeczy materialne nie były powodem podziału na lepszych i gorszych wśród szkolnych rówieśników? I wreszcie, jak rozsądnie dawać dziecku kieszonkowe? Między innymi tego dowiecie się słuchając nagrania całej rozmowy z Czwórkowego studia.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Katarzyna Kornet

Materiał przygotowała: Weronika Puszkar

Goście: Sławomir Śniegocki (coach finansowy i autor poradników), Sławomir Wojtkowski (Warszawska Szkoła Reklamy)

Data emisji: 1.06.2017

Godzina emisji: 15.07

jsz/zi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dlaczego warto wychowywać dzieci ze zwierzętami?

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2017 14:29
Jak pokazują badania, obecność zwierząt w domu ma szczególnie dobry wpływ na dzieci. - Gdyby nie zwierzęta w naszym życiu, byłoby ono puste. I to nie tylko psy, koty konie, ale także patyczaki, myszki czy rybki - opowiadała weterynarz Małgorzata Głowacka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mniej znaczy więcej. Co nam daje minimalizm?

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2017 17:53
- Minimalizm może ułatwić myślenie, przeżywanie rzeczywistości i świata - podkreśla Katarzyna Kucewicz, psycholożka i autorka książki "Zakupoholizm".
rozwiń zwiń