X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kulinarne kryminały - zbrodnia z jedzeniem w tle

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2017 15:15
- W tej literaturze najbardziej odpowiada mi merytoryka kulinarna. Można na przykład dowiedzieć się, jak funkcjonuje restauracja, lub co to jest "mise en place" - mówi w Czwórce o prozie Toma Hillenbrand'a autor komiksów Mateusz Szlachtycz.
Audio
  • Jak smakuje strach, czyli Mateusz Szlachtycz o kulinariach w kryminałach (Sztuka jedzenia/Czwórka)
Jaką symbolikę w literaturze kryminalnej może mieć jedzenie? (zdjęcie ilustracyjne)
Jaką symbolikę w literaturze kryminalnej może mieć jedzenie? (zdjęcie ilustracyjne)Foto: PaPicasso/Shutterstock.com
stół wesele kwiaty 1200.jpg
Weselne menu. Co jadł Stanisław Wyspiański w Bronowicach?

Na polskim rynku książkowym dostępne są obecnie dwie pozycje Toma Hillenbrand'a, niemieckiego autora kulinarnych kryminałów - "Diabelski owoc" i "Czerwone złoto". - To są idealne czytadła dla smakoszy i dla tych, którzy lubią gotować. Jest tu sporo akcji i opisy najbardziej wyrafinowanych potraw - zachęca Mateusz Slachtycz.

Urodzony w 1972 roku Tom Hillenbrand pracował w strukturach Unii Europejskiej w Luksemburgu, jest też zapalonym kucharzem hobbystą i smakoszem. - Do swojej literatury autor przenosi wątki biograficzne. Ironicznie podchodzi do europejskiej biurokracji. Pojawia się tu na przykład ekspert, zajmujący się normalizacją orzechów - zdradza Mateusz Szlachtycz.

miód 1200.jpg
Monika Kucia: miód jest symbolem obfitości

Słuchając nagrania całej rozmowy dowiecie się też, czy jedzenie w literaturze Toma Hillenbrand'a jest czymś więcej niż tylko przyczynkiem do nagłej śmierci bohaterów, oraz dlaczego jego opisów potraw Mateusz Szlachtycz nie nazwałby "literackim malarstwem".

***

Tytuł audycji: Sztuka jedzenia

Prowadzi: Beata Kwiatkowska

Gość: Mateusz Szlachtycz (autor komiksów)

Data emisji: 3.09.2017

Godzina emisji: 15.07

jsz/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Marcin Grygier. Jak z chemika zostać autorem kryminałów?

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2017 14:00
- Trzeba napisać pierwsze zdanie, to chyba najważniejszy krok. Ja swój zrobiłem ćwierć wieku temu, ale zadebiutowałem w roli pisarza niecałe trzy lata temu - opowiada Marcin Grygier.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Miłość, śmierć i jedzenie. Szekspir od kuchni

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2017 18:24
William Szekspir słynął ze słabości do deserów. W jego sztukach pojawia się około dwóch tysięcy odniesień do kulinariów, a słowo uczta pada blisko 100 razy.
rozwiń zwiń