X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Regulaminy społecznościówek. Zgódź się tylko na to, co chcesz

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2018 10:15
Facebook, Instagram, LinkedIn i inne portale społecznościowe zmieniają zasady dotyczące prywatności użytkowników. Warto przeczytać nowe regulaminy i ominąć kontrowersyjne zapisy. 
Audio
  • Dlaczego warto przeczytać nowe regulaminy mediów społecznościowych - wyjaśniają eksperci (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com

Zmiany regulaminów mają związek z niedawnym skandalem wokół Cambridge Analytica. Zasady korzystania z mediów społecznościowych muszą też zostać dostosowane do nowego rozporządzenia unijnego, RODO, które wchodzi w życie 25 maja 2018. - Każdy z użytkowników poszczególnych portali otrzymuje teraz zapytanie o akceptację nowych warunków. To, co z tym zrobimy zależy od nas - mówi Katarzyna Kirylczuk z ODO24. - Warto bardzo uważnie przeczytać nowe regulaminy - dodaje. 

Czytaj także:
rodo1200.jpg
Rozporządzenie RODO. Z jakimi konsekwencjami wiąże się naruszenie prywatności?

- Możemy trafić na zapisy, z których wynika, że facebook będzie chciał wykorzystywać sam obrys naszej twarzy czy nasz wizerunek, by teoretycznie pomóc nam rozpoznawać nas na innych zdjęciach które się pokazują w serwisie - zdradza Przemysław Gąsiorowski, specjalista do spraw marketingu. - Dostajemy też pewne informacje: jak serwis społecznościowy wykorzystuje dane, czy będą one wykorzystywane do reklam, czy będziemy profilowani na ich podstawie i czy reklamy będą wyświetlane w związku z tym czego szukaliśmy, co oglądaliśmy, czy będą one przypadkowe - dodaje. - To, można powiedzieć, ukłon w naszą stronę - podkreśla.

By korzystać z wybranego serwisu większość zapisów regulaminu musimy zaakceptować. - Opcje mamy w zakresie danych, które będą wykorzystywane choćby do targetowania nas reklamami - wyjaśnia Katarzyna Kirylczuk. - Jeśli chodzi o informacje dotyczące np. naszego wyznania, poglądów politycznych, tego oczywiście możemy nie udostępniać - dodaje.


Czytaj także:
facebook free1200.jpg
Chroń się przed Facebookiem i korzystaj z niego

Na co więc musimy się zgodzić? Co zapewni nam bezpieczeństwo w sieci, a co sprawi, że będziemy "śledzeni"? Jak będą chronione nasze dane? Jak w kontekście RODO korzystać z aplikacji na smartphony? Czy aplikacji Latarka musimy udostępniać dane o naszej lokalizacji? I czy język regulaminów wreszcie będzie zrozumiały i klarowny? Zapraszamy do wysłuchania materiału Mateusza Kulika. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Materiał: Mateusz Kulik

Data emisji: 23.05.2018

Godzina emisji: 7.17

pj/kd


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Facebook, Twitter, Instagram sprawią, że będziesz... samotny?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2017 13:11
- Spojrzenie, dotyk czy gesty są równie ważne, jak rozmowa. Dlatego komunikatory internetowe - choć sprzyjają utrzymaniu więzi - nie zastąpią realnego kontaktu z drugim człowiekiem - tłumaczy w rozmowie z Czwórką psycholog Katarzyna Kucewicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Społecznościówki a psyche. Które dołują najbardziej?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 12:30
Brytyjskie Królewskie Stowarzyszenie do spraw Zdrowia Publicznego zajęło się związkami zdrowia psychicznego i platform społecznościowych. Który, według badaczy, serwis społecznościowy najgorzej wpływa na naszą psychikę?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chroń się przed Facebookiem i korzystaj z niego

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2018 10:33
Facebook wie o nas sporo. Jednak są możliwości by ograniczyć wyciek naszych danych i prywatnych preferencji do sieci. Jak to zrobić? 
rozwiń zwiń